Karel Verschoor overleden.

Afgelopen zondag 9 juli is oud VEO lid Karel Verschoor overleden. Karel was vele jaren een grote bekende in de korfbalwereld en was 55 jaar lid van VEO. Hij speelde bij ons 16 jaar in het 1e, was 10 jaar trainer van de selectie en de junioren. Zat in het bestuur en was technisch directeur. Hij kwam 5 keer uit voor het districtsteam, was bestuurslid van het district en 5 jaar trainer van het adspiranten districtsteam. Daarnaast nog scheidsrechter en trainer bij diverse andere clubs. In de negentiger jaren was hij zeer actief om korfbal in Tsjechië te promoten. De Tsjechische website korfbal.cz besteedt hier ook aandacht aan*.

Karel exposeerde tijdens het laatste hemelvaarttoernooi nog tableaus die de inbreng van vele generaties van zijn familie bij VEO weergaven.

Karel geeft tekst en uitleg bij zijn tableaus.

Het bestuur wenst de familie en ieder die hem na stond veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

• Dit is de (vertaalde) tekst die op korfbal.cz verscheen:

In de nacht van zondag op maandag verliet een lid van de Hall of Fame van de Tsjechische Korfbalvereniging Karel Verschoor ons op 82-jarige leeftijd. Hij stond in het Tsjechische milieu bekend als een van de eerste korfbalzendelingen die vele weken en maanden op Tsjechisch grondgebied en in Tsjechische clubs doorbrachten.

Karel Verschoor bezocht in de jaren negentig onvermoeibaar Tsjechische steden, leidde seminars, toonde korfbal op basis- en middelbare scholen. In negen jaar tijd bezocht hij Tsjechië en Slowakije vijfenveertig keer. Hij droeg de beroemde Charles Cup op aan het Tsjechische korfbal, dat elke zomer op Maxikorfball werd gespeeld. We zullen blij zijn als u een stille herinnering aan Karel opdraagt.