Verslag pupillenkamp 2023

Afgelopen weekend vond het leukste pupillenkamp van Nederland plaats! Dit jaar in tenten op ons eigen VEO-veld. Het hele weekend moesten de kinderen smeren en hydrateren maar wij hebben natuurlijk ook allemaal gave spellen gespeeld. Hieronder een verslag:

Vrijdag
Het begon vrijdagavond natuurlijk met het oppompen van de luchtbedden en het uitrollen van de slaapzakken. Daarna werden de ouders naar huis gestuurd en kon het eerste spel beginnen!

Uitleg levend stratego.

Na het spelen van “levend stratego” kwam er een Koning naar ons toe. Hij was in paniek want zijn dochter, de prinses, was ontvoerd door slechte ridders. Hij vroeg of wij hem konden helpen om de slechte ridders te verslaan en zijn dochter te bevrijden. De koning liet een boekrol achter waar de eigenschappen op staan die een ridder nodig heeft.
Omdat het al heel laat was geworden gingen wij hier zaterdag mee aan de slag, nu eerst naar bed.

Zaterdag
De dag begon actief met ochtendgymnastiek, daarna gingen we ontbijten en maakten de kinderen alvast hun lunchpakketje.

Samen ontbijten

Na het ontbijt was het tijd om liedjes te zingen met elkaar. Hierna speelden wij het spel de “Crazy 66”. De kinderen moesten, in groepjes, zoveel mogelijk van de 66 gekke opdrachten uitvoeren met elkaar. Bijvoorbeeld: elkaars tandenpoetsen, een menselijke piramide maken, een emoji ontwerpen en een gedicht over korfbal maken (onderaan dit verslag staan 2 gedichten die gemaakt zijn).

Toen we terugkwamen hing er brief bij het clubhuis met de tekst: “Wij hebben de prinses! Ze trouwt met Ridder Zwartbroek en dan hoort ze voor altijd bij ons. Dan zullen jullie haar nooit meer terug zien!

De brief van de slechte ridders.

Wij wilden de prinses natuurlijk bevrijden dus na de lunch hebben wij hard gewerkt om echte Ridders te worden! Onder andere door te oefenen met archery tag en knotshockey.

Archery tag

Vanwege het warme weer hebben we na deze spellen een uurtje gerust en daarna zijn de meegebrachte witte shirts versierd met mooie kunstwerken.

Daarna was het tijd om te smullen van de heerlijke macaroni à la Kelt, Anouk en Daniek. Alle kinderen hebben gesmuld en er is die avond geen boterham gesmeerd.

Masterchefs Anouk, Kelt en Daniek.

Zaterdagavond was het natuurlijk tijd voor dé Bonte Avond!! Iedereen heeft genoten van geweldige optredens: na een verassende openingsact waren er dans shows, goocheltrucs, moppen, bingo en zelfs Freek Vonk kwam langs. De hele avond werd gepresenteerd door de kinderen zelf. Het was één groot feest.

Na de bonte avond kwamen de Koning en Ridder Roodhart langs. Zij wilden weten hoe het met het verzamelen van de eigenschappen ging. Ze vroegen ons mee te gaan naar het bos om de slechte ridders te zoeken! Want de prinses moest bevrijd worden! Wij zagen 2 slechte ridders vechten en wij hielden ons natuurlijk stil in de bosjes.
Toen de ridders weg waren was het de hoogste tijd om te gaan slapen.

Zondag
De kinderen werden ’s morgens gewekt met een pannendeksel concert. Half slapend werden alle slaapspullen opgeruimd en de tassen weer ingepakt. Daarna was het weer tijd voor ochtendgymnastiek en natuurlijk het ontbijt. Hierna speelden wij weer een spel met z’n allen, deze keer “water, spons en vuur”.
Toen wij na de lunch waterspellen wilden gaan spelen kwamen de Koning en Ridder Roodhart langs, het was nu de hoogste tijd om de prinses te bevrijden.

De Koning en Ridder Roodhart.

Toen wij aankwamen in het bos zagen we de slechte ridders en de prinses zat vastgebonden aan een boom. Wij hebben slechte ridders overmeesterd en de prinses bevrijd! Hierna is de prinses getrouwd met ridder Roodhart en ze leefden nog lang en gelukkig! 😉

Nu alles was opgelost konden wij op deze warme dag eindelijk met water gaan spelen! Zo was er een buikglijdbaan, flessenvoetbal en waterballonnen gooien. Een mooie afsluiting van een geweldig kampweekend.

Buikglijdbaan.

Wij vonden het een heel gezellig pupillenkamp en wij kunnen niet wachten om jullie volgend seizoen weer te zien tijdens onze gezellige avondjes.

Fijne zomervakantie!!

Groetjes,
De Jeugdcommissie

2 gedichten van de Crazy 66