Wedstrijdverslag Tempo C1 – VEO C1

De dag begon gezellig met een gezamenlijk ontbijt bij VEO. De kick-off van het 100-jarig bestaan werd gevierd. We konden dus met goed gevulde magen op weg.

Voor de wedstrijd hebben we de verwachtingen besproken; VEO C1 heeft het zwaar in deze poule. Grote, vaak oudere spelers maken het korfballen moeilijk. Tempo had beide wedstrijden al gewonnen van Achilles en Fortuna, waar de C1, tegen diezelfde tegenstanders, al ruim van verloren had. De uitgesproken verwachting van mij als coach is dat we ook blijven kijken naar de dingen die wel goed gaan en dat de inzet zo goed mogelijk blijft. Deze verwachting werd door iedereen gedeeld.

Met Stijn en Amber als reserve en Mila, Sabina, Lucas en Ruben in de aanval, werd de verdediging met Lisa, Annabel, Tijn en Olivier direct onder druk gezet en vielen er snel 2 doelpunten bij Tempo. Hoewel Tempo daarna vrij snel meer scoorde, zag je dat de C1 iets meer grip kreeg op de grote(re) tegenstander en Tempo niet meer makkelijk liet scoren en zelf ook kansen creeerde. Vooral het in- en uitgaan zorgde voor dreiging, maar de pass is moeilijk te geven met zulke lange armen tegenover je. Desondanks liep de score bij Tempo gestaag op en keken we bij rust tegen een ruime achterstand aan, ondanks benutte strafworpen van Mila en Annabel.

De tweede helft gingen we met 2 duidelijke aandachtspunten in; we moesten er energie in blijven steken en zorgvuldig de bal naar de aanval brengen. Deze werden aanvankelijk goed uitgevoerd, maar de warmte en de begrijpelijke teleurstelling van weer een grote achterstand maakte het moeilijk om dit vul te houden.
De uitslag van 22-2 laat een heleboel ruimte voor verbetering, maar we doen onszelf tekort als we ons daar blind op staren. We blijven ons ontwikkelen als persoon en als korfballer! Als de inzet tijdens trainingen en wedstrijden groot blijft en de verhoudingen qua grootte eerlijk(er) worden komen onze korfballende kwaliteiten vanzelf naar voren!

De C1 is en blijft een heerlijk team, er zit heel veel korfbal in de groep en ik sta als coach trots langs de lijn!

Arnoud