KICK-OFF 100 jaar groot succes

Zaterdag 21 september was het zover. Korfbalvereniging Voorburg en Omstreken gaat beginnen aan haar honderdste jaar sinds haar oprichting in 1920.

”Dat is oud, hoe heeft u dat voor elkaar gekregen” is de vraag aan menig honderdjarige.

Vaak vermoedt men dat het aan het dieet ligt. “Iedere dag een goed ontbijt, veel lichaamsbeweging een liedje zingen en zo af en toe een borreltje” is een veel gehoord antwoord.

En dat is nu precies zoals deze eerste zaterdag van het jubileumjaar is verlopen.

Was er vrijdag nog een enorm lange stormbaan en een leuke film voor de jeugd, zaterdag kwam de vereniging al vroeg samen voor een goed ontbijt in een gemoedelijke sfeer. Pannenkoeken, gebakken eitjes, lekkere broodjes met zoetigheid het was er allemaal. Buiten was het heerlijk zonnig, zo op de valreep van de zomer en het clubhuis stond te stralen.

Na het ontbijt kwam de lichaamsbeweging in de vorm van wedstrijden op het veld of uit bij de tegenstander. En niet onverdienstelijk, van E2 tot VEO 1 kwamen er overwinningen deze dag en mocht je toevallig niet hoeven spelen, dan kon er nog fanatiek worden geoefend op een rodeo stier.

Na het onwaarschijnlijke optreden van onze lokale zangtalenten en een goede maaltijd kon er s’-avonds gedanst worden en werd er ook een drankje gedronken. Of twee.

Wat een mooie kick-off. Dit beloofd wat voor het komende jaar. Jubileum-commissie: proficiat, goed gedaan.

Iedereen een heel goed jaar toegewenst!