RTC Rijnland U13 heerst in Dordrecht.

RTC, de regionale talenten competitie, traint districtteams die bestaan uit talenten uit verschillende korfbalclubs. Omdat de KNKV een evenredige verdeling van districten wil, is er voor gekozen om de beste van het district af te vaardigen. Bij de U15 (onder 15 jaar oud) won Rijnland en daarover berichtte ik u vorige week. Bij U13 was het net andersom; Omdat West afdeling Den Haag in het herfsttoernooi won van West afdeling Rijnland, mocht U13 Den Haag naar de grote Challenge waar ze na een golden goal tweede zijn geworden achter RTC Randmeren.

RTC Rijnland U13 mocht 2 januari meedoen aan de ”kleine Talenten Challenge” in Dordrecht.

Dit West team onder leiding van Sten van Poelgeest en Lars de Jonge bestaat uit jongens en meisjes, twaalf jaar en jonger, van TOP uit Sassenheim, Tempo, Velocitas, een dame van KZ Danaïden, een dame van Phoenix én Kelt van VEO.

Tegenstanders waren teams uit Groningen, Drente, Rotterdam en Gelderland. Het toernooi vond plaats in Dordrecht in de korfbalhallen van DeetosSnel, gelijktijdig met het U15 ”tweede keus” toernooi.

Om een lang verhaal kort te maken: de Rijnland U13 speelde fantastisch en had zeker een prima potje mee kunnen spelen op het grote toernooi. Het team speelde met flair, heeft een paar geweldige goalgetters en rebound helden en snel combinerende duo’s die allemaal aan de beurt kwamen in het toernooi dat de gehele dag duurde. Al met al liet ”ons” Rijnland geen spaan heel van de teams uit andere delen van het land. Met overwinningen van 12-4, 19-2, 19-2 en 15-2 kwam het in de finale tegen Rotterdam dat het met twee vingers in de neus won (10-2). Hiermee maakte het de KNKV duidelijk dat zij zeker geen tweede keus zijn! RTC aanvoerder Kelt, de enige met dat mooie oranje logo op zijn broek, deelde links en rechts ballen uit en scoorde zelf ook de nodige goals en vrije ballen.

Wow, dit was een mooi feestje voor het team. In de andere zaal RTC West Den Haag het toernooi met spannende wedstrijden tegen met name Midden Nederland. Met andere woorden: West is the Best.

RTC Rijnland viert het kampioenschap.

Helaas was het laatste keer dat het Rijnland U13 team samen speelde. In januari wordt er weer geselecteerd en in het nieuwe systeem zal Kelt met de U15 selectie meedoen, samen met nog drie dames en een heer van VEO. Ook bij de U13 en U17 selectie is VEO aanwezig. Het zou bijzonder zijn als er wederom een RTC speler het oranje logo kan vertegenwoordigen. Afwachten!

In VEO kleuren, ontvangt aanvoerder Kelt van RTC Rijnlandde eerste prijs uit handen van de KNKV.

Rijnland scoort, met dank voor de assist!