RTC Rijnland U15 haalt brons op de Challenge.

Traditiegetrouw vindt tussen Kerst en Oudjaarsdag de Korfbal Challenge plaats in het Topsportcentrum in Rotterdam (naast De Kuip). Een toernooi voor spelers van de regionale talentencentra met in de avonden topkorfbal-wedstrijden.

In de KNKV Korfbal Challenge onder 15 jaar heeft het Rijnland regioteam met daarin VEO vertegenwoordigd door Bjarne en Kim prima gespeeld.

Coach Cristiaan Germans zag zijn team met gemak winnen van Drenthe en het Oosten waarna een plekje in de finale poule was gereserveerd. Reeds in de herfstvakantie was de Haagse regio overklast, zoals eerder bericht, en Rotterdam, Dordrecht en Amsterdam wonnen hun poule niet.

In de winnaarspoule wisten ook RTC Randmeren (regio Ermelo-Nijkerk- Putten) en RTC de Vallei (regio Barneveld- Veenendaal-Arnhem) zich te plaatsen. Dit waren stevige tegenstanders voor Rijnland. De wedstrijd tegen Randmeren werd in de laatste minuut verloren met 8-9. Vooral verdedigend kwam Rijnland tekort. In de laatste wedstrijd van de middag tegen De Vallei was er best een groot verschil te zien en kreeg Rijnland geen kans.

Al met al was het een leuke dag waarin ik als nieuwbakken Challenge-toeschouwer zag dat ons Rijnland U15 beter presteerde dan alle andere aanwezige Hollandse RTC teams, het team van TOP / Velocitas / KZ Danaïden / Tempo en VEO liet een veel dynamischer spel lieten zien dan de RTC’s uit het noorden, oosten en zuiden van het land. Maar de compact georganiseerde teams uit Gelderland en de Veluwe waren vandaag beter. De Challenge vindt plaats naast de Kuip in een fantastische sporthal, vrij parkeren en oja, TeamNL en andere topteams spelen in de avonduren. Wellicht een tip voor volgend jaar.

Hoe het nu verder gaat na dit korte RTC avontuur met Kim en Bjarne is onzeker. De KNKV gaat opnieuw selecteren in januari omdat wordt overgestapt naar de nieuwe leeftijdsgrenzen per kalenderjaar. Bjarne en Kim vallen dan in de U17 categorie. Er worden nog meer spelers afgevaardigd. De kans dat ze worden geselecteerd is niet groot omdat er slechts één U17 RTC West team is.  “Rijnland” en “Den Haag” samen. Het zou fantatstisch zijn als er zich een VEO-er weet te plaatsen.

Op het KNKV eindejaarstoernooi 2 januari aanstaande wordt VEO ook vertegenwoordigd in de U13 klasse. Dit toernooi vindt plaats in de DeetosSnel hallen in Dordrecht. Tegenstanders van RTC Rijnland U13 zijn oa RTC Rotterdam, RTC Groningen en (ojee) RTC De Vallei.

Alvast een fijn Nieuwjaar!

Kim (lange kouzen :)) in actie in de wedstrijd tegen RTC Drenthe
Bjarne scoorde 4 keer, waarvan 2 keer een stip.
Coach Cristiaan Germans (TOP) zag zijn RTC team met gemak winnen van Drenthe en het Oosten. Geheel links en rechts onze VEO-spelers.