Wedstrijdverslagen 25 november: B1, D2, E2

B1 strijdt als team.

Misschien wel de lastigste tegenstander in de zaal werd vooraf gedacht. Tempo B1 staat bovenaan in de poule en speelde zaterdag tegen VEO B1 in Essensteijn. Na de mentale tegenvaller van vorige week stonden de dames en heren er weer helemaal klaar voor en begonnen gefocust aan de wedstrijd. Helaas gemankeerd ; Luuk wordt nog steeds gemist en zijn vervanger Frank zat deze week geblesseerd naast hem op de bank. Gelukkig kon Marchiano invallen en liet daarvoor zijn eigen wedstrijd schieten. Dank!

Deze week zagen we een heel andere tegenstander dan vorige week. Natuurlijk was Tempo ook georganiseerd en in het bezit van een aantal sterspelers, maar zonder de teamgeest; het aantal gvd’s binnen het team van Tempo was niet van de lucht.

Bij VEO was het dames eerst. Binnen 10 minuten hadden respectievelijk Merle, Anique en Kim er 3 ingeprikt. Weer vijf minuten later hadden Pepijn en Ivo dit aantal verdubbeld. Wat een start! Na 15 minuten was het 6-2 in het voordeel van VEO. Helaas daarna werden er toen wel 4 doorgelaten. 6-6 in de rust dus.

VEO stond al een tijdje op het veld toen Tempo terugkwam uit de kleedkamer en langzaam werd het doodstil in de zaal. Spannende pot! Het duurde meer dan 5 minuten voordat Pepijn de score opende. Het stond 7-6.

Tempo zette aan. Onderaan staan de doelpunten van de wedstrijd, maar daar staat niet hoe goed er werd verdedigd door VEO. Vooral het vak van Ivo verdient hiervoor een compliment. Tempo kwam hierdoor niet aan scoren toe en probeerde door hun sterspeler naar het andere vak te transplanteren verandering te brengen. En helaas, uiteindelijk lukte dat. VEO miste een aantal essentiële ballen die het verschil hadden kunnen maken en Tempo wist in de laatste minuten een gaatje te slaan. Eindstand 11-13. Tegenstander van vorige week KZ Danaïden, staan bovenaan de poule (op doelgemiddelde). VEO speelt volgende week in Scheveningen tegen KVS en kunnen dan weer aansluiting krijgen bij de top 3. Gogogo VEO!

Scores Pepijn 4 Ivo 3 Anique 2 Kim en Merle ieder 1

De 3 J’s aan de kant zien dat het beter gaat dan vorige week maar moeten met een gemankeerd team spelen.
Bjarne werd  in het laatste kwart getransplanteerd naar het vak van Pepijn.

VEO D2- Lynx D1

Tekst volgt

Amber gooit de deur op slot na spannende laatste minuten; 6-4
Een tevreden D2 bank na afloop

VEO E2 heeft dikke pech tegen KVS E2

De VEO E2 meiden hebben de eerste twee wedstrijden in de zaal gewonnen. Zouden ze deze succesreeks kunnen doorzetten tegen KVS E2? Is het niet te laat geworden gisteren bij het VEO Sinterklaas feest?

De E2 begint de wedstrijd met Evelien, Moana, Judith en Willemijn in het veld. Het begin is wel wat stroef. Maar de E2 meiden houden heel goed stand. Gelukkig niet te veel pepernoten gesnoept dus gisteravond. Het duurt wel lang voordat het eerste doelpunt valt. Alleen opent KVS helaas de score. Maar de E2 dames zijn wakker en Evelien maakt meteen de gelijkmaker.

In de tweede 10 minuten wisselt Rowena met Moana. Er wordt weer een hoop gecounterd. Het spel gaat dan ook alle kanten op. Dat maakt dit een uiterst spannende wedstrijd voor het publiek. Helaas komt KVS weer op voorsprong door 1 – 2 te maken.

In de rust krijgen de meiden nog wat tips van de coaches Rick en Laura. Evelien gaat nu aan de kant zitten. Kunnen de meiden de wedstrijd hun kant op laten kantelen? Daar lijkt het er wel even op. Rowena maakt 2 – 2 met een bovenhandse doorloopbal. Dit keer vinden de coaches het echt niet erg dat ie bovenhands ging. Als we maar winnen.

KVS maakt dan helaas 2 – 3. Eigenlijk een verdedigd doelpunt dat afgekeurd had moeten worden. Maar ja. De E2 meiden zijn niet groot en zie je helaas snel over het hoofd. Dikke pech dus. Maar gelukkig maakt Judith met een mooi afstandsschot 3 – 3. De meiden zijn op dreef deze 10 minuten. VEO in de aanval. De 10 minuten zoemer gaat. Een schot. De scheids fluit af. De bal ligt in de korf. Alleen helaas net te laat. Het doelpunt wordt afgekeurd. Geen 4 -3. Wat een pech.

Dat belooft wat voor de laatste 10 minuten. Evelien mag weer het veld in. En Willemijn neemt haar taak over om de E2 vanaf de kant aan te moedigen. Oei. KVS loopt opeens uit en scoort twee keer achter elkaar. Het is opeens 3 – 5. Maar de E2 meiden laten zich niet zomaar verslaan. Rowena maakt 4 – 5. KVS scoort nog een keer. Daarna scoort VEO nog een keer. De meiden ruiken winst. Maar helaas de tijd is op. Verloren met 5 – 6. Maar het had ook zo maar een overwinning kunnen zijn. Zo dicht zat het bij elkaar.

Willemijn, Rowena, Evelien, Moana en Judith hebben samen echt weer een hele goede wedstrijd gespeeld. Ze spelen iedere wedstrijd sneller over. Worden steeds beter in het opvangen van pogingen tot doorloopballen. Conditioneel wordt het ook beter. En elke wedstrijd is even spannend en leuk om naar te kijken. Dat beloofd wat voor de rest van het zaalseizoen.

Maar deze korfbal dag wordt afgesloten met het gezamelijk oplopen van de E1 en E2 met het eerste van VEO. Iedere keer weer een belevenis.

Stuur je verslag of foto naar Luuk@neureka.nl en laat jouw team ook zien op deze plaats!