D-DAY IN VOORBURG!

Na 2 gespeelde wedstrijden staat de ArnoldusAcht met 3 punten bovenaan. En is het nog ongeslagen in het huidige seizoen. Vriendenschaar (H) werd in de tweede helft volledig (16 goals tegen) omver geblazen. Eindstand 25-21. Dit weekend staat een wedstrijd tegen één van de titelkandidaten op het programma, namelijk CKV Valto uit De Lier. De wedstrijd zal gespeeld worden in de sporthal Essensteyn in Voorburg, onder leiding van arbiter H. de Klijn.

Bij Valto zullen de ogen gericht zijn op de schutters Frank de Rijcke en Judith Goedendorp. Verder beschikt de ploeg over een goede mix van jong en oud. Met ex-Nieuwerkerker Kevin Bernard en de van TOP (S) overgekomen Mees Koole heeft het makkelijk scorende heren in huis. Op het veld in de Overgangsklasse staat Valto op een gedeelte plek 4 met 6 punten uit 7 wedstrijden. Een knappe winst bij KVS, thuisoverwinning op FIKS en een gelijkspel tegen zaal Hoofdklasser Nieuwerkerk doet de promovendus het boven verwachting goed.

Net als Veo heeft Valto maar 1 doelstelling, kampioen worden. Alle ingrediënten voor een topduel en Veo 1 zal er alles aan doen om het goede spel van de tweede helft  door te zetten. Ook Vriendenschaar (H) zag een Veo met twee gezichten. Briljant in de tweede helft, matig in de eerste. Het is weer tijd voor een memorabele zaterdag.

We blikken voorruit met nieuwkomer in de basisacht Jeanne Jongenburger. Deze dame is een pure winnaar, gaat door muren heen als het moet en zal een rebound duel met een heer niet uit te weg gaan.

Hoe bevalt de terugkeer in Voorburg? Waarom Veo?

“Het is geweldig om weer terug te zijn. Ik wil nog één keer knallen en kampioen worden met de club waar ik mijn hele leven gespeeld hebt. De kracht van dit team is de wil om te willen winnen. Met elkaar keihard power leveren en ervoor gaan. Daarbij hebben wij natuurlijk een team met veel ervaring.”

Voorspelling voor zaterdag:

“Het wordt een wedstrijd tussen twee ploegen die kampioen willen worden. Ik hoop op een goede start zoals we op het veld hebben laten zien. Meteen goals maken. Keihard werken en scherpte in de afronding. De verdediging staat al het hele seizoen fantastisch dus dat gaan we ook zaterdag weer laten zien.”

De reserves van Veo revancheerde zich na de misser in Zwijndrecht. Vriendenschaar (H) werd na 70 minuten met 15-13 aan de kant gezet. Een belangrijk resultaat. Met Valto in het voorruitzicht zal de ploeg met vertrouwen kunnen starten.

Wij hopen dat de Blue Tigers weer met veel kabaal van de partij zijn. Tegen Vriendenschaar (H) hadden een aantal van de harde kern zijn stem thuis gelaten. Kwam het door het spel in de eerste helft van het vlaggenschip? Een totale offday aan de oostzijde van de hal. WIJ REKENEN OP JULLIE MASSALE STEUN. Jan Scheffers haalde de wedstrijd van DOS (W) aan waar het eerste tot grote hoogte kon stijgen. Laten we hier voor gaan.

Veo 2 – Valto 2 17:20 uur

Veo 1 – Valto 1 18:40 uur