Wedstrijdverslagen zat. 18 november 2017; B1, C1

VEO B1 is Brand niet meester

KZ Danaiden B1 was goed georganiseerd op bezoek gekomen in Essensteijn.  Coach Arjen Brand was vorige week al komen kijken naar VEO en wist toen al tegen wie hij zijn twee beste mannen Davy en Jeffrey moest opstellen. Davy had het lastig maar Jeffrey van KZ had een goede dag en scoorde 6 of 7 keer. De spelers uit Leiden stapte vastbesloten en met een duidelijke opdracht op het veld. De heren moesten met name Bjarne en Pepijn neutraliseren de KZ dames waren gefocusseerd en gretig op de bal. Ook de VEO dames konden controleren (Kim), onderscheppen (Sanne) en Emma en Merle scoorden. Merle leek even het verschil te kunnen maken maar kreeg naar 10 minuten een soort beest tegenover zich en toen hield het daar even op.

Onze B1 begon met een stip en kwam op voorsprong, maar daarna liepen de Leidenaren uit en bleef gestaag scoren. VEO scoorde te weinig en wist nauwelijks aan te klampen. Net na de rust kwam VEO nog heel dichtbij met 6-7 maar daarna scoorde KZ nog 8 keer tegen 4 doelpunten voor VEO en vertrokken dus met een 11-15 winst. Niet eens zo’n groot verschil gezien het feit dat de strijd tien minuten voor tijd al over was. Deze VEO B1 heeft kwaliteit, meer dan KZ.  Defensief moet er een tandje bij en dat heeft vooral te maken met mentale overtuiging. De return wedstrijd kan zomaar anders zijn..

Scores Pepijn 5, Bjarne en Ivo 2, Merle en Emma  1.

KZ Danaiden begon mentaal sterk en naam de winst mee naar Leiden

VEO C1 – Refleks C1

De stoomboot kwam nog niet helemaal binnen bij de ploeg van Phillip en Bram Na een prima begin ging VEO C1 al snel aan de leiding tegen Refleks. Na een tijdje zakte het tempo echter wat in. Het spel was lauw en voorspelbaar.  Refleks kwam langzaam terug maar kwam gelukkig net een punt tekort. Eindstand 8-7, winst voor VEO. Volgende week tegen Avanti, (dat was op het veld spannend). Vol verwachting klopt ons hart.

Kenai werd regelmatig omvergeduwd en bezorgde VEO tot 3 keer toe een stip en een vrije worp.

De verliezers kregen van VEO een taart vanwege hun winst tegen Avanti op het veld, wat de C1 het kampioenschap bezorgde.

Jouw team ook op deze plek? Schrijf een wedstrijdverslag of stuur een mooie foto naar luuk@neureka.nl!