Inschrijven op wedstrijden als scheidsrechter

Beste VEO-leden,

Vanaf dit zaalseizoen gaat het indelen van scheidsrechters op VEO anders gebeuren. De afgelopen jaren zijn jullie gewend om ingedeeld te worden, maar dat gebeurde soms niet op wedstrijden die fijn gepland waren, of op een niveau dat je als scheidsrechter niet graag fluitte.

Vanaf nu kan je als spelend lid jezelf inschrijven op wedstrijden als scheidsrechter, waardoor je dus zelf kiest wanneer je fluit, en welk team dat is. Zo kan je bijvoorbeeld direct de eerste paar weken fluiten, zodat je met de kerst al uitgefloten bent voor dit seizoen. Of alleen maar wedstrijden van F-teams nemen, omdat je graag de jongste VEO’ers fluit. Je kan zelf kiezen!

De spelregels:

• Elk spelend lid (senioren en A-jeugdleden) wordt geacht minimaal twee wedstrijden te fluiten.
  • Je kan je naam toevoegen aan een wedstrijd in het Google Drive bestand. De mogelijke wedstrijden staan op volgorde per speelronde aangegeven.
  • De inschrijfperiode is 8 dagen! Dat betekent dus dat je tot en met maandag 13 november de tijd hebt om je in te schrijven, zelfs dus al voor zaterdag 18 november!

En verder:

• Als je al jurytafel-taken doet, hoef je minder te fluiten. Elke beurt aan de tafel (ook tijdens de Korfbaldagen en ZH-Cup) telt als één fluitbeurt mee.
  • Natuurlijk mag je je ook vaker inschrijven als je VEO hierin wilt helpen.
  • De scheidsrechterscommissie gaat ook wedstrijdsport-wedstrijden indelen met VEO-scheidsrechters. Elk van deze wedstrijden telt ook mee als één wedstrijd. Speciale instructies worden hiervoor naar de desbetreffende scheidsrechters gemaild.

INSCHRIJVEN DOE JE IN DIT ONLINE BESTAND: https://drive.google.com/open?id=1IxYryR-WNwplqqA5Gt8IkEw_sPWaNcY3aj_CGbdgz3E

De scheidsrechterscommissie hoopt dat dit nieuwe inschrijfsysteem gaat leiden tot een hoger opkomstpercentage bij de wedstrijden op VEO. Verder hopen we dat door het zelf kunnen kiezen van een moment en het niveau het plezier om te fluiten verhoogd wordt. We krijgen hierover graag feedback! Alle vragen, opmerkingen en klachten kunnen gestuurd worden naar scheidsrechters@veokorfbal.nl.

Veel fluitplezier!

Namens de scheidsrechterscommissie van VEO,