wedstrijdverslagen zaterdag 11 november: B1, D2

B1 warmt op voor zware poule.

In Gouda in de zaal tegen KV Vriendenschaar werd zaterdag de eerste wedstrijd gespeeld in de pittige 1ste klasse B1E poule met daarin sterke ploegen van TOP, Tempo en Velocitas.

Na een zoekend begin, vindt Pepijn naar 12 minuten eindelijk de korf en opent de score met 0-1. Daarna begint VEO echt warm te lopen en wordt er steeds meer gescoord. Merle moet helaas na een klein kwartier het veld verlaten wegens een enkelblesure. Hopelijk is ze er volgende week weer bij. Het balletje begint echt lekker te lopen aan het eind van de eerste helft die wordt afgesloten met een mooie 2-11 voorsprong.

In de tweede helft is de gretigheid er een beetje af, er komen wel kansen maar er wordt ook veel gemist. Er wordt goed verdedigd en het team laat zien dat iedereen echt wat kan. Luuk is nog steeds geblesseerd en er zijn wat herstellende enkeltjes hier en daar. Verder weinig zwakke plekken te ontdekken in dit team, Frank en Marciano vallen prima in.  Er kan met vertrouwen worden uitgekeken naar de komende wedstrijden, waarschijnlijk allemaal een tikkie lastiger dan vandaag. Scores: Pepijn: 7, Ivo: 3, Frank en Bjarne 2, Marciano, Kim, Sanne: 1.

Eindstand 6-17

De huidige selectie van VEO B1 op een rijtje. Luuk Speckens ontbreekt vanwege een blessure. Reserves Frank en Marciano staan niet op de foto.

KVS D3 – VEO D2

Na weken van goed en enthousiast trainen waren de kinderen van de D2 helemaal klaar voor de eerste wedstrijd van deze zaalcompetitie.

De coaches moesten voor de wedstrijd nog wel even puzzelen hoe de opstelling er uit ging zien. Dit omdat we met 11 kinderen waren deze zaterdag en er dus veel gewisseld moest worden om iedereen te laten spelen. Met in het eerste aanvalsvak Lucas, Tijn, Sabine en Nadira. Begonnen we zeer fanatiek en liepen we in korte tijd uit naar een ruime 5-0 voorsprong door goed samenspel en 3 mooie doelpunten van Nadira.

Verdedigend zat het ook goed en door de vele onderscheppingen stonden we bij de functiewissel dan ook met 6-1 voor. Ook Tijn had intussen 3 keer gescoord.

Het 2de aanvalsvak bestaande uit Thijmen, Mees, Lieke (haar eerste wedstrijd) en Sanne kwamen tot genoeg kansen maar hadden wat meer moeite om de kansen ook te verzilveren. De rust werd door 2 doorlopen van Thijmen bereikt met een riante voorsprong van 8-1.

In de rust werden nog even wat tips besproken en uitgelegd wie er de 2de helft speelden en welke meiden als jongetje mochten spelen.

De 2de helft was wat rommeliger en minder geconcentreerd dan de eerste. Het lukte ons dan ook nog maar 2 keer om te scoren na rust. Verdedigend gaven we echter niet veel meer weg en zodoende sloten we de wedstrijd dan ook af met een zeer verdiende 10-2 overwinning.

Ook na vandaag kunnen we weer zeggen dat het spel er met de week op vooruit gaat. Volgende week helaas geen wedstrijd maar we gaan wel weer hart trainen deze week om over 2 weken te laten zien dat we weer het nodige geleerd hebben.

Heb jij ook een wedstrijdverslag of een leuke foto van de gespeelde wedstrijd van jouw team? Stuur het op naar Luuk@neureka.nl en krijg een mooi plekje in deze rubriek! Verslagen kunnen tot woensdag worden ingestuurd. Liefst voor zondagavond.