Scheidsrechters schema online

Binnen VEO is het goed gebruik dat senioren en A-junioren worden ingedeeld om als scheidsrechter op te treden bij de VEO-thuiswedstrijden.Hierbij is een onderscheid tussen de zgn. breedtesport (op dit moment: Senioren 6, A1, B3, C3 en alle D-, E- en F-teams) en wedstrijdsport (op dit moment: Senioren 1 t/m 5; B1, B2, C1, C2). Alle breedtesportwedstrijden worden aan het begin van elk veld/zaalseizoen van een scheidsrechter voorzien. Op het tabblad ’scheidsrechters’ kun je het ingevulde rooster zien voor het komend veldseizoen. Ook krijg je als scheidsrechter in principe een automatisch verstuurd mailtje met info over de wedstrijd waarin je moet fluiten. Bij de indeling wordt o.a. geprobeerd rekening te houden met tijdstippen waarop scheidsrechters zelf moeten spelen/coachen. Mocht je zijn ingedeeld, maar toch niet kunnen, dan dien je zelf een vervanger te regelen.

Voor de wedstrijdsport zullen in eerste instantie KNKV-scheidsrechters zich inschrijven. Wedstrijden waarvoor ’geen belangstelling’ is, moeten alsnog door VEO van een scheidsrechter worden voorzien. Het vervelende is dat dat pas een paar dagen voor de wedstrijd bekend is. Graag rekenen we op jullie begrip en medewerking op het moment dat je ’op het nippertje’ nog gevraagd wordt te fluiten voor deze wedstrijden.

Binnen de scheidsrechtercommissie wordt nog nagedacht of het indelen van scheidsrechters handiger kan (bijv. via inschrijving, waarbij je jezelf inroostert). Nadere informatie hierover volgt nog. Heb je zelf ideeën over hoe het indelen van scheidsrechters handiger kan, laat het dan even weten, bijv via een mailtje naar scheidsrechtersveo@gmail.com.