Trots! KNKV certificeert VEO, als een vd 1e clubs in Nederland, tot ”arbitrageproof”

Met trots kunnen we melden dat VEO door de KNKV, als een van de 42 eerste korfbalverenigingen in Nederland, is gecertificeerd als ”arbitrageproof verenging”. Jarenlang heeft VEO in de persoon van Olaf Hoogerdijk gewerkt aan een arbitrageplan dat succesvol is uitgerold. Hij heeft nagenoeg alles bewerkstelligd wat hiervoor nodig was. Inmiddels heeft Patrick Fuchs dit stokje van Olaf overgenomen. Jan Jaap van Leusden was namens VEO aanwezig om het certificaat in ontvangst te nemen.

Het bestuur wil Olaf graag nogmaals hartelijk bedanken voor zijn tomeloze inzet. Wij zijn er als vereniging ontzettend trots op dat we dit certificaat hebben gekregen en goed op de kaart staan wat betreft de arbitrageplannen! Onder de foto zijn meer details over het certificaat en het arbitrageplan te lezen.

De doelen van de KNKV waren onder meer

• betere kennis van de spelregels,
  • meer opgeleide scheidsrechters op alle niveaus,
  • een juiste waardering voor scheidsrechters
  • een proactieve verenigingsorganisatie.

Arbitrageproof certificering is een KNKV erkenning voor verenigingen

• die kwaliteit en zichtbaarheid van officials aandacht geven
  • die het verbeteren van sportiviteit en spelregelkennis van spelers en coaches en supporters als speerpunt zien.

De KNKV zegt dat VEO duidelijke stappen heeft gemaakt op het gebied van

• Klimaat en Cultuur
  • Structuur en organisatie
  • Wervingsactiviteiten / Opleidingsmogelijkheden