Voorbeschouwing VEO 1 – ODIK 1

Bij het maken van de voorbeschouwing kom ik op de clubsite. Een frisse en overzichtelijke site waar ik al snel bij de geschiedenis van de club uit kom. ckv O.D.I.K. (Ons Doel is Korfbal) is opgericht in 1959. Op dit moment heeft de club in Barneveld over de 300 leden. Wat mij opviel was dit stukje:

’’Ons eerste achttal speelt momenteel in de overgangsklasse van de landelijke competitie. De wedstrijden van ons vlaggenschip zijn aantrekkelijk door snel en attractieve balcombinaties die regelmatig uitmonden in schitterende doelpunten. ’’

Helaas is dit niet meer recent. Odik speelt zowel zaal en veld tegenwoordig in de eerste klasse. Odik heeft net als Veo te maken gehad met een waslijst aan spelers die vertrokken. Het verschil is alleen dat er bij Odik weinig spelers hiervoor terugkwamen. Mede dat het eerste nu in de onderste regionen speelt en moet het vechten voor lijfsbehoud. Verdedigend staat het goed, aanvallend heeft de ploeg heel veel moeite om een goal te maken.

Als ik aan Odik denk schiet automatisch Luuk van der Kuilen mij te binnen. Bij Eibernest heb ik tegen deze jongen gespeeld. Een ijzersterke spits met een loepzuiver schot. Nu spelend in de top van de hoofdklasse voor Wageningen 1. Zonde voor Odik dat hij niet van waarde kan zijn. De keuze is wel te begrijpen als je het niveau verschil bekijkt. Voor de scherpe lezer, Gilbert Punt ben ik zeker niet vergeten (oud Dalto 1). In het nieuwe korfbal seizoen zal hij aansluiten bij de selectie.

Terug naar Zaterdag. Na 5 overwinningen op rij zal de trein van het eerste door willen stoten en Odik aan de zegekar willen binden. Er moet 3 keer gewonnen worden en duimen dat DOS (W) minimaal 2 punten laat liggen. Er gebeuren gekke dingen in een eindfase. De uit wedstrijd werd met drie verschil gewonnen. De ploeg is in bloedvorm. Als er met dezelfde strijd, energie en passie gespeeld wordt kan het niet misgaan. Van onderschatting zal geen sprake zijn. De supperkipppen wonnen o.a. van nummer drie Telstrar. Een waarschuwing voor ons achttal.

BE THERE!!

19:15 uur VEO 1 – Odik 1