VEO D1: Kenai is jarig

Vandaag, woensdag 7   december viert Kenai zijn verjaardag.
Als thema heeft hij gekozen voor een ”Zuid-Holland Cup wedstrijd”. Al zijn teamgenootjes van VEO D1 heeft hij uitgenodigd. Kosten noch moeite gespaard; natuurlijk is er gekozen voor een “leveltje 10 moeilijkheidsgraad” want onze D1 houdt wel van een uitdaging. Als tegenstander is er een team uit de hoofdklasse gekozen; Nieuwerkerk D1. Om het allemaal echt te maken werd er ook opgelopen en om de 2 doelpunten gewisseld van vak. Supertof feestje dus. Er waren zelfs blauwe tijgers ingehuurd en de tribunes zaten vol!
De D1 ging voortvarend van start en scoorden als eerste 2 doelpunten maar werden daarna bijgehaald door Nieuwerkerk. Onze D1 had duidelijk zenuwen maar kon toch prima meekomen in de eerste helft. Esther maakte een prachtig doelpunt van ver en jarige job Kenai was op dreef met slinkse doorloopjes.
De twee ploegen hielden elkaar goed in balans in de eerste helft. VEO voorop, maar steeds scoorde Nieuwerkerk weer een aansluitingstreffer. De thee werd bereikt met een 6-6 gelijkstand. Nu al goed gedaan VEO.
In het begin van de tweede helft werd onze D1 klemgezet en klopte Nieuwerkerk herhaaldelijk op de deur. De druk werd uiteindelijk te groot en de bezoekers scoorde 2 maal en kwamen daardoor voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong. Die voorsprong gaven ze niet meer weg en dit partijtje eindigde in een 8-10 overwinning voor Nieuwerkerk, helaas.
Maar zoals een goed partijtje betaamt eindigde de dag met verassingen. Allereerst was er chips voor onze helden en daarna was er ook nog een leuk potje korfbal georganiseerd voor coach Sylvia en haar groepje. Hierover elders een verslag. Gefeliciteerd Kien! Nog vele jaren.