VEO gaat voor een Guinness World Record!

VEO als officieel houder van een Guinness World Record, Kamil kersvers lid van de feestcommissie zag dat wel zitten. Er was niet veel voor nodig om de rest van de commissie enthousiast te krijgen en ook het bestuur was meteen overtuigd dat dat record naar VEO moest. Welk record precies? Die van de langste korfbalwedstrijd. Momenteel is de Britse club Kingfisher titelhouder, zij wisten in 2008 een potje korfbal te spelen dat maar liefst 30 uur en 2 minuten duurde.

Om onze vereniging in dat Guinness Book of World Records te krijgen zullen we dus een nog langere wedstrijd moeten spelen. We gaan voor minimaal 31 uur!

De officiële recordpoging zal op 10 juni beginnen, zodat we op 11 juni tijdens de jaarlijkse slotdag onszelf houder van een Guinness World Record mogen noemen. We willen er een feestelijke aangelegenheid van maken, met gedurende en na de recordpoging verschillende evenementen voor de hele vereniging. Om een idee te krijgen van wat we al van plan zijn die dagen, neem een kijkje op de speciale actiesite delangstekorfbalwedstrijd.nl. Mocht je zelf nog een leuk idee hebben, laat het ons vooral weten!

Iedereen zal begrijpen dat er een hoop komt kijken bij een evenement van dit formaat. Zo heeft Guinness World Records ons een lijst met regels, en randvoorwaarden gestuurd waaraan we moeten voldoen. Zullen er activiteiten rondom de recordpoging georganiseerd moeten worden, zal de bar bezet moeten zijn, moeten er voldoende scheidsrechters zijn, zal er eten gemaakt moeten worden voor de deelnemers, zullen we activiteiten in en rondom de kantine moeten organiseren etc. En niet geheel onbelangrijk, we hebben 24 titanen (12 heren en 12 dames) nodig die de 31 uur durende strijd aan willen gaan op het korfbalveld.  Gelukkig is er al een grote groep mensen gemobiliseerd binnen VEO die een steentje willen bijdragen. Wil je ook meehelpen, of je opgeven voor 1 van de teams die minimaal 31 uur gaat spelen? Neem dan snel een kijkje op delangstekorfbalwedstrijd.nl!