Publiek gezocht!

Aankomende zaterdag staat voor de meeste teams alweer de laatste zaalwedstrijd op het programma en voor enkele teams zal deze nog erg spannend worden.
VEO 1 is gelijk een uitzondering op de regel, want de ploeg zal nog minimaal twee zaalwedstrijden moeten spelen. Allereerst ontmoet ze aankomende zaterdag directe concurrent EKVA 1. Bij winst of gelijkspel zal dan een beslissingswedstrijd tegen een andere nr 7 volgen om te bepalen wie er volgend jaar nog in de eerste klasse zal mogen uitkomen en wie degradeert. Bij verlies zal eerst nog een beslissingswedstrijd tegen alweer EKVA volgen om te bepalen wie deze wedstrijd mag gaan spelen. VEO 1 kan dus zeker nog alle steun gebruiken. De wedstrijd wordt gespeeld om 19.15 bij EKVA in Almere; helaas niet naast de deur, maar spanning is gegarandeerd.
Daarnaast speelt ook VEO 3 een wedstrijd tegen degradatie en wel tegen directe concurrent Tempo 2. De ploeg speelt in een spannende klasse, waarbij de tot nog toe behaalde 10 punten nog niet voldoende zijn om degradatie af te wenden. Bij winst of gelijkspel is ons derde verzekerd van nog een jaar spelen in de reserve eerste klasse. Ook het derde kan alle steun gebruiken om 18.30 in Alphen aan den Rijn.
Als laatste is er ook nog een kans op een kampioenschap voor een seniorenteam. VEO 6 staat twee punten achter koploper Pernix 9 en heeft het dus helaas niet in eigen hand, maar bij verlies van Pernix en winst van VEO zullen beide ploegen met eenzelfde aantal punten eindigen op de bovenste plaats. Met een beter onderling resultaat zal VEO 6 in dat geval als een terechte kampioen kunnen worden gezien. VEO 6 speelt om 21.15 in Essesteyn, dus hier kunt u mooi uw korfbaldag afsluiten.