Wedstrijd van de week : VEO E2 – Crescendo E4

In de periode dat ik mijn eigen korfbalblog bijhield, had ik daar als item de ”Wedstrijd van de week”. Eigenlijk is dat iets dat net zo goed op de VEO-site past en ik wil die rubriek daarom hier nieuw leven in blazen.  Ik zal proberen om elke (competitie)week een kort stukje te schrijven over de wedstrijd die die zaterdag speciale aandacht verdient. Bij voorkeur thuiswedstrijden zodat het VEO-publiek daar even extra kan gaan aanmoedigen

De keuze is altijd arbitrair en zou deze week ook heel goed  VEO 1 kunnen zijn. Maar omdat die een uitwedstrijd spelen en bovendien binnenkort minimaal nog een belangrijke pot moeten spelen, heb ik gekozen voor VEO E2.

Voor de E2 staat zaterdag de belangrijkste wedstrijd van het seizoen op het programma, namelijk de kampioenswedstrijd. Als het team minimaal gelijk weet te spelen tegen Crescendo uit Leiden, dan kan er feest gevierd worden!

Als je naar de stand kijkt, dan zou een kampioenschap ook terecht zijn. De E2 verloor alleen punten tegen de nummer 2 op de ranglijst (KVS), maar won verder alle andere 11 wedstrijden. Omdat KVS wel van VEO won, maar in andere wedstrijden, vooral tegen Valto, punten verspeelde hebben de Scheveningers 1 punt achterstand goed te maken op de laatste speeldag.

Voor VEO is 1 punt dus genoeg om gedeeld kampioen te worden en is bij een overwinning de ongedeelde titel een feit. En die overwinning moet kunnen, want tegenstander Crescendo heeft nog geen potten kunnen breken en staat laatste op de ranglijst. Maar ondanks dat en ondanks de ruime 16-2 overwinning in uitwedstrijd moet worden opgepast voor onderschatting. Juist tegen de hoger geplaatste teams heeft Crescendo enkele goede uitslagen neer gezet en verloor het bijvoorbeeld maar met 3-4 van KVS. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat die onderschatting er niet zal zijn, dat ook de zenuwen de baas kunnen worden gebleven en dat VEO E2 dus deze wedstrijd van de week gewoon gaat winnen!