De nieuwe website!

In- en handleidingen.

Beste bezoeker,

Zo te zien heeft u de nieuwe website van VEO gevonden. Deze website is ontworpen door Davey met het doel informatie beter in te delen en toegankelijker te maken voor de nieuwe alsmede voor de regelmatige bezoeker. Ook moest het voor commissies makkelijker worden om informatie te kunnen delen. Wij denken met trots te kunnen vertellen dat het gelukt is met deze nieuwe website. Een nieuwe website is even wennen. Om u  een stap op weg te helpen, hebben wij een korte toelichting opgesteld over de werking van de website. Na deze toelichting wordt in enkele stappen uitgelegd hoe u kunt bijdragen aan de website.

De informatie op de website is ingedeeld in nieuwsberichten, evenementen en pagina’s. Eerst vertellen we waar informatie thuishoort. Daarna gaan we in op hoe die informatie geplaatst kan worden.

Welke informatie hoort waar thuis?

  • Een nieuwsbericht, bevat dynamische informatie zoals mededelingen vanuit het bestuur, wedstrijdverslagen, oproepen, etc.
  • Evenementen, zijn activiteiten die georganiseerd worden door verschillende commissies. Dit kunnen zijn feesten, toernooien, jeugd avonden, vergaderingen, etc.
  • Pagina’s, bevatten statische informatie die niet vaak verandert. Zoals commissiepagina’s of VEO-historie. Pagina’s kunnen niet (zomaar) extra aangemaakt of verwijderd worden.

presentation.jpg

Wie kunnen berichten plaatsen op de site?

Niet iedereen heeft toegang tot input op items. Afhankelijk van de gebruikersrol die u heeft kunt u nieuwsberichten of evenementen toevoegen en/of pagina’s wijzigen. Een gebruikersrol geeft dus aan welke rechten u heeft op welke pagina of sectie van de website. Om een gebruikersrol toegewezen te kunnen krijgen moet u een profiel aanmaken, hiervoor gebruikt u de blauwe knop ‘Registreren’ rechtsboven. Standaard krijgt elke geregistreerde een gebruikersrol waarmee het toegestaan is om nieuwsberichten te plaatsen. Het is dus voor iedereen mogelijk om bijvoorbeeld leuke wedstrijdverslagen toe te voegen! Helaas ontkomen we er niet aan om elk nieuwsbericht te moeten controleren om te voorkomen dat er ongewenste berichten op de site worden geplaatst.  In de praktijk zal dit betekenen dat een geplaatst nieuwsbericht niet direct zichtbaar is voor u. Om pagina’s aan te passen heeft u andere gebruikersrechten nodig. Deze moeten eenmalig door één van de site beheerders (Timothy, Dillen of Jesper) toegewezen worden. Bent u dus bijvoorbeeld een lid van de Toernooicommissie, dan kunt u de rechten krijgen om de toernooicommissie-pagina aan te passen en om evenementen aan te maken.

Hoe worden nieuwe berichten getoond?

De hoofdpagina van de website is een verzamelpunt van nieuwsberichten en evenementen. Via een slideshow worden de titels van de drie nieuwste toevoegingen aan de website getoond. U kunt als gebruiker hier zelf foto’s voor toevoegen die als achtergrond gebruikt worden. Dit doet u door onder aan het formulier ‘bericht plaatsen’ een thumbnail toe te voegen. U selecteert hiervoor een bestand op uw computer welke vervolgens automatisch aan uw bericht wordt gekoppeld.

Automatisering.

De nieuwe website heeft een automatische verbinding met de Antilopen database die ervoor zorgt dat wedstrijdschema’s automatisch geplaatst worden. Hierin verschijnen automatisch de (wijzigingen in) opstellingen, speeltijden, verzameltijden en locatie. Wij hopen dat dit het werk van het secretariaat  zal verlichten. Via dit systeem worden uiteindelijk ook scheidsrechters en vervoer toegewezen.

Handleidingen voor diverse functies.

Ik wil een nieuwsbericht plaatsen:

  1. Registreer uw account
  2. Log in met uw account
  3. Klik in de bovenste navigatie balk op ‘Nieuws’
  4. De knop ‘Bericht plaatsen’ is zichtbaar rechtsboven het eerst nieuws bericht.
  5. Vul de titel in
  6. Schrijf uw bericht (u kunt ook teksten uit andere bronnen kopiëren)
  7. Voeg eventuele media toe aan de tekst; leuke actiefoto’s van een wedstrijd bijvoorbeeld
  8. Voeg eventueel een Thumbnail toe; Deze wordt gebruikt op de hoofdpagina in de slideshow en als impressieafbeelding in het nieuwsoverzicht.
  9. Druk op ‘Wijzigingen verzenden’ om uw bijdrage te bevestigen
  10. Let op: Het bericht moet nu gecontroleerd worden door één van de webbeheerders voordat het daadwerkelijk zichtbaar wordt.

 

Ik wil mijn nieuwsbericht (of evenement) aanpassen:
Wanneer uw bericht goedgekeurd is, kunt u het nog bewerken of aanpassen.

  1. Log in met het zelfde account als waarmee u het originele bericht geplaatst heeft.
  2. Zoek uw bericht  op de Home of Nieuws pagina. Of middels de zoek functie.
  3. Rechtsboven in het kader van uw bericht zullen de links ‘Bewerken’ en ‘Verwijderen’ zichtbaar zijn.
  4. Het bericht wordt in de tekstbewerker geopend en u kunt de titel en inhoud wijzigen.
  5. Druk op ‘Wijzigingen verzenden’ om uw aanpassingen op te slaan.
  6. Let op: Deze wijzigingen worden niet gecontroleerd en zijn dus direct zichtbaar voor iedereen.

 

Ik wil een pagina aanpassen:
Pagina’s mogen alleen door aangewezen personen aangepast worden. U heeft hiervoor de juiste gebruikersrol nodig. Timothy, Dillen of Jesper kunnen u hier verder mee helpen.
In dit voorbeeld gebruiken we de Jeugdcommisie pagina.

  1. Zorg dat u de juiste gebruikersrol krijgt. (Neem contact op met Jesper, Timothy of Dillen)
  2. Log in met uw account.
  3. Ga via het menu ‘commissies’ naar de jeugdcommissie pagina.
  4. Indien u rechten heeft om deze pagina aan te passen zal de link ‘bewerken’ zichtbaar zijn. Druk hier op.
  5. De pagina wordt in de tekstbewerker geopend en u kunt de titel en inhoud wijzigen.
  6. Druk op ‘Wijzigingen verzenden’ om uw aanpassingen op te slaan.
  7. Let op: Deze wijzigingen worden niet gecontroleerd en zijn dus direct zichtbaar voor iedereen.

 

Ik wil een evenement aanmaken of aanpassen.
Evenementen mogen alleen door aangewezen personen aangemaakt worden. U heeft hiervoor de juiste gebruikersrol nodig. Timothy, Dillen of Jesper kunnen u hier verder mee helpen
In dit voorbeeld zal de toernooicommissie een toernooi willen aanmaken.

  1. Zorg dat u de juiste gebruikersrol krijgt.
  2. Log in met uw account.
  3. Druk op ‘Evenementen’ in het navigatie menu.
  4. Een overzicht van alle aankomende en oude evenementen wordt geladen.
  5. Indien u de rechten heeft om evenementen te plaatsen zal de knop ‘Evenement plaatsen’ rechtsboven in het kader zichtbaar zijn. Druk hierop.
  6. Een vergelijkbaar formulier als voor het plaatsen van een nieuwsbericht wordt geladen, uitgebreid met specificaties voor het evenement.
  7. Vul de titel van het toernooi in.
  8. Schrijf wervende tekst voor het toernooi.
  9. Voeg eventuele media toe aan de tekst; foto’s van voorgaande edities bijvoorbeeld.
  10. Vul de ‘locatie’ in, gebruik hiervoor een bestaand adres. Een kaart met het opgegeven adres wordt weergegeven op uw evenement pagina.
  11. Kies het ‘Soort evenement’.
  12. Bepaal de entree prijs, 0 voor gratis evenementen.
  13. Selecteer de datum.
  14. Geef de aanvangstijd aan.
  15. Voeg eventueel een Thumbnail toe; Deze wordt gebruikt op de hoofdpagina in de slideshow en als impressieafbeelding in het nieuwsoverzicht.
  16. Druk op ‘Wijzigingen verzenden’ om uw bijdrage te bevestigen.
  17. Let op: Het evenement moet nu gecontroleerd worden door één van de webbeheerders voordat hij daadwerkelijk zichtbaar wordt.

Contactgegevens webbeheerders

De website wordt beheerd door Dillen, Jesper & Timothy.
Voor vragen en/of opmerkingen kunt u mailen naar webbeheer@veokorfbal.nl.

 


Geplaatst

in

door

Tags:

Reacties

3 reacties op “De nieuwe website!”

  1. tim avatar
    tim

    Ziet er goed uit!

  2. beheer avatar
    beheer

    Het heeft even geduurd maar het eindresultaat mag er zijn 🙂

  3. […] onze pagina. We hopen dat iedereen zijn weg kan blijven vinden, zo niet kijkt u nog eens in onze in- en handleiding of neem contact met ons op. Ook staan we altijd open voor ideeën en suggesties, […]