Staf selectie VEO ’24/25

Graag maken wij bekend dat de staf voor de selectie van VEO van aankomend seizoen rond is!

Voor VEO 2 hebben we met Marco Rot een ware tacticus in huis gehaald. Zijn 1e succes heeft hij al pre-season gehaald door VEO 2 in zijn interim functie kampioen te maken en te promoveren naar de res. Hoofdklasse. Hij heeft het team een belofte gedaan zijn kersverse aantekeningenblok vol te schrijven met meesterzetten om onze tegenstander het zo moeilijk mogelijk te maken. Marco heeft voor de meesten geen introductie nodig dus even een leuke anekdote voor Marco: ‘Victory usual goes to the team who has better trained’.

Verder feliciteren we Gerbert met de promotie naar hoofdtrainer van 1. Hij heeft dit veldseizoen deze functie al interim waargenomen en we zijn verheugd dat hij graag nog langer bij VEO wilt blijven. Het bestuur is positief over zijn ontwikkelingen en resultaten met de selectie de afgelopen twee jaar als trainer van 2 en hebben het volste vertrouwen dat hij deze goede trend doorzet als hoofdtrainer van ons vlaggenschip. Fun fact: wisten jullie dat Gerbert ook de Alp d’Huez fietst om geld op te halen voor het KWF-fonds? Dit jaar heeft hij 3 rondes weten te rijden en een mooi bedrag opgehaald.

Ook verwelkomen we een nieuw gezicht voor de vereniging: Terry Hereijgers. Hij zal samen met Gerbert het duo vormen dat verantwoordelijk is voor VEO 1. Er zijn diverse gesprekken gevoerd met beide heren en de klik is dermate goed dat wij er al het vertrouwen in hebben dat aankomend seizoen helemaal goed moet komen. Ik heb Terry gevraagd om zichzelf even voor te stellen, omdat het niet mogelijk is om op een zaterdag alle leden de hand te schudden.

“Ik ben Terry Hereijgers, 36 jaar oud en woonachtig samen met mijn vrouw Nicky in Zoetermeer. Vader van 2 kinderen Luca (11) en Sofie (9) die beide ook lekker kunnen korfballen. Zelf ben ik ooit begonnen met korfballen bij HKV/Ons Eibernest in Den Haag. Daar heb ik alle jeugdploegen doorlopen tot ik op mijn 19e verhuisde naar Zoetermeer en de overstap maakte naar de Meervogels. Daar heb ik tot mijn 27e in 1 en 2 gespeeld, maar moest ik vanwege blessures vroegtijdig stoppen.

Trainen en Coachen zat al vroeg in het bloed. Tijdens mijn actieve periode heb ik altijd jeugdploegen gecoacht en na het stoppen ben ik direct begonnen met het coachen bij externe verenigingen. (Die Haghe, KVS, KCR en Tempo). Mijn 10e seizoen als trainer/coach zal ik samen met Gerbert, Veo 1 structureel naar t volgende niveau willen krijgen. Door middel van goede strategische plannen, veel intensiteit en het plezier waarmee wij Veo 1 het veld in willen sturen, hopen wij dat jullie er langs de lijn ook van gaan genieten.”

Het bestuur wenst iedereen veel succes en plezier in het aankomende seizoen, maar voor nu eerst even genieten van een welverdiende vakantie!

Kjeld Verboom,