Week van de scheidsrechter!

Vanaf zaterdag 30 september tot en met 8 oktober is het weer de week van scheidsrechter! Een mooi moment om extra waardering voor de scheidsrechters uit te spreken.

Je hoeft het echt niet altijd met ze eens te zijn*, maar deze persoon draagt er aan bij dat jij en je teamgenoten, elke zaterdag door weer en wind onze mooie sport kunnen uitoefenen. Als je voor dit weekend bent aangewezen om te fluiten, dan ligt er klein presentje voor je klaar in de kantine. En als je alleen maar hoeft te spelen, vergeet dan niet om de scheidsrechter aan het eind te bedanken. Een oprecht complimentje (“Goed gezien scheids!”) kan ook nooit kwaad.

Want: zonder scheidsrechter geen wedstrijden.

*Denk je vaker dat je het scherper ziet dan de scheidsrechter, ga dan de uitdaging aan. Stuur een mailtje naar scheidsrechters@veokorfbal.nl en dan gaan we kijken of je onder begeleiding van één van de bondsscheidsrechters een wedstrijd, beetje buiten je comfortzone, om te kijken of een scheidsrechtercarrière misschien iets voor jou is. Uiteraard zit je, buiten je verplichting als speler, nergens aan vast.

Week van de Scheidsrechter – KNKV

Door: de scheidsrechterscommissie