Voel je veilig bij VEO; Vertrouwenspersoon

Als bestuur van onze vereniging hechten wij veel waarde aan sociaal veilige omgeving voor al onze leden en bezoekers. Daarom willen we graag de mogelijkheid blijven bieden om in contact te komen met een vertrouwenspersoon.

Een vertrouwenspersoon is iemand binnen de vereniging waarbij je terecht kunt met vragen, problemen of klachten waar je zelf niet goed uitkomt. Dit kan gaan over zaken zoals discriminatie, pesten, intimidatie, agressie of geweld. Het is belangrijk dat iedereen zich veilig kan voelen om hun verhaal te doen en dat er vertrouwelijkheid gewaarborgd wordt.

Op dit moment zijn Esther Boogert en Jesper Verschoor de vertrouwenspersonen binnen de vereniging. Gezien de huidige functie van Jesper in ons bestuur, past het niet om ook als vertrouwenspersoon op te treden. Reeds hebben we bij de gemeente geinventariseerd of er mogelijkheden zijn vanuit de gemeente. Helaas is daar geen oplossing gevonden. Om deze reden zijn wij op zoek iemand die zich wil aanmelden als tweede vertrouwenspersoon. Het is een verantwoordelijke taak en we zijn daarom op zoek naar iemand die hiervoor geschikt is en zich wil inzetten voor een veilige en prettige omgeving binnen onze vereniging.

Mocht je interesse hebben om vertrouwenspersoon te worden, dan kun je contact opnemen met het bestuur. We hopen dat we op jullie steun kunnen rekenen bij het bieden van een veilige omgeving voor al onze leden.

Met vriendelijke groet,