Heeren van den Donderdagh Jubileum

Heeren van den Donderdagh Jubileum. 21 April 2022

Wellicht heeft u er nog nooit van de gehoord, maar er bestaat al een lange tijd een bijzonder genootschap binnen de gelederen van onze vereniging VEO: De Heeren van den Donderdagh!

Hoewel de naam anders doet vermoeden is dit geen exclusieve club voor mannelijke leden en aanverwanten van de vereniging, al moet gezegd worden dat de meerderheid wel aan genderkwalificatie Heeren voldoet.

Het genootschap vind zijn oorsprong in de late jaren negentig, tijdens de opkomst van de generatie Y, de millennials. Individualisme begon voorop te staan. Het verenigingsleven bevond zich in een dip, op trainingsavonden vertrok iedereen zo snel mogelijk na trainen, niemand bleef in het clubhuis, napraten, iets drinken of en spelletje doen. Hoe anders was dat in de jaren 70 en 80, ieder avond was het gezellig in het clubhuis, krantje stencillen, tafeltennissen, klaverjassen, bridgen, en later darten. Maar nu was het clubhuiszo goed als uitgestorven 15 min na de laatste training.
Oud voorzitter Hans H, nam het initiatief en besloot dat het anders moest, in ieder geval op één avond, en de Heeren van de Donderdagh was geboren. Een harde kern van actieve spelers, oud –spelers en enkele ouders vormden de basis van het genootschap. Tot op de dag van vandaag is het genootschap actief en wordt op de donderdag samengekomen om een balletje te schieten en een gezellige nazit. Zomer en winter gaat dit door, en ook in de corona tijd is met in achtneming van de geldende maatregelen het genootschap actief gebleven.

Dit jaar vieren we ons 25 jaar bestaan, een echt jubileum dus.
A.s. Donderdag 21 April gaan we stilstaan bij ons jubileum. Kom vanaf 20:00 uur gezellig langs voor een balletje schieten, een pijltje gooien of gewoon gezellig kletsen bij een drankje. Wie weet zien we je voortaan op meer donderdagen langskomen.

De Heeren.