Ontknoping zaal senioren

De kleine poules zorgen voor een ongekende spanning bij de wedstrijdsport teams van de VEO senioren. Een kleine misstap kan het verschil zijn tussen 1e of 3e in een poule worden, waardoor het verschil tussen spelen voor promotie of degradatie minimaal is. Voor VEO 1 t/m 5 worden het cruciale wedstrijden, waarbij alle ploegen moeten winnen om (een kleine) kans te houden op promotie of om degradatie zonder wedstrijd te voorkomen. Een overzicht:

VEO 1 staat momenteel 2e met evenveel punten als Excelsior en 2 punten meer dan Achilles. Beide ploegen hebben wel een wedstrijd minder gespeeld en spelen 29 maart tegen elkaar. De uitslag van deze wedstrijd heeft een groot effect op ontknoping van deze poule. Kortom de laatste wedstrijd tegen Excelsior op 2 april moet gewonnen worden om alles in eigen hand te houden.

1Ea

1. Excelsior 1          4w 6p
  2. VEO 1                   5w 6p
  3. Achilles 1             4w 4p
  4. DES 1                    5w 2p

VEO (midweek) 2 heeft deze competitie bijna alles doordeweeks gespeeld. Ondanks 3 winstpartijen kan de ploeg nog 1, 2 of 3 worden. De verschillen in deze poule zitten dicht bij elkaar. Morgen staat er een belangrijke pot tegen Achilles op het programma. Winst betekent dat het 2e minimaal 2e wordt en sowieso geen degradatiewedstrijd hoeft te spelen en omhoog kan gaan kijken.

R1Fa

1. Excelsior 2          4w 6p
  2. VEO 2                   4w 6p
  3. Achilles 2             4w 4p
  4. DES 2                    4w 0p

VEO 3 heeft er afgelopen zaterdag voor gezorgd dat ze in ieder geval geen laatste in de poule worden, zodat ze minimaal tegen een nummer 4 gaan spelen om degradatie te voorkomen. Er is nog hele kleine kans dat ze dit ontlopen als ze a.s. zaterdag van koploper ONDO winnen en ALO van hekkensluiter Weidevogels verliest.

R2Kb

1. ONDO 2               5w 10p
  2. ALO 2                    5w 5p
  3. VEO 3                   5w 4p
  4. Weidevogels 3 5w 1p

VEO 4 maakt kans op het “kampioenschap”. Zaterdag wordt gespeeld tegen koploper DES, waar thuis met 1 punt verschil van verloren werd. Het 4e moet alles uit de kast halen om tegen deze goede ploeg met minimaal 2 punten verschil te gaan winnen. Als ze winnen spelen ze promotiewedstrijden tegen ODO 3.

R3Tb

1. DES 4                    5w 10p
  2. VEO 4                   5w 8p
  3. Valto 4                 4w 0p
  4. Weidevogels 4  4w 0p

VEO 5 heeft het kampioenschap niet meer in eigen hand na gelijkspel tegen de koploper zaterdag. Alleen bij verlies van Dunas tegen nummer laatst KVS en winst op Meervogels is er nog kans. Dan moet er een klein wondertje gebeuren. Het 5e hoeft sowieso geen beslissingswedstrijd te spelen.

R4Pa

1. Dunas 4                  5w 8p
  2. VEO 5                     5w 7p
  3. De Meervogels 6    5w 5p
  4. KVS 7                      5w 0p

Voor VEO 6 en VEO 7 geldt dat ze allebei nog 2 wedstrijden moeten spelen. De breedtesport competitie worden niet compleet uitgespeeld, omdat de uitgevallen wedstrijden niet ingehaald worden. Waardoor er een scheve eindstand komt. VEO 6 draait in de middenmoot mee en voor VEO 7 loopt het allemaal wat stroever (laatste). Voor beide teams zouden een paar extra punten wel voor mooie afsluiting zorgen om met een goed gevoel weer het veld op te gaan.

Programma aankomende weken

Dinsdag 22 maart
Achilles 2 – VEO 2 20:30 Sportcampus Zuiderpark
Zaterdag 26 maart
VEO 3 – ONDO 2 13:15 Essesteijn
DES 4 – VEO 4 16:20     De Hoornbloem
VEO 5 – De Meervogels 6 14:30 Essesteijn
VEO 6 – Tempo 9 15:45 Essesteijn
VEO 7 – DES 6 17:00 Essesteijn
Zaterdag 2 april
VEO 1 – Excelsior 1 14:50     Essesteijn
VEO 2 – Excelsior 2 13:20 Essesteijn
Avanti 6 – VEO 6 17:15 De Viergang
Erasmus 3 – VEO 7 13:20 Erasmus Universiteit

Op 9 en 16 april worden de beslissingswedstrijden voor promotie of degradatie gespeeld.

Info over de PD regeling: https://www.veokorfbal.nl/p-d-regeling-senioren-zaal-2022/