VOEDSELBANK HAAGLANDEN goed doel tijdens de Kick-off van VEO 100 jaar !

VOEDSELBANK HAAGLANDEN is verkozen tot het goede doel van de Kick-off van het 100 jarig bestaan van VEO. Aan alle evenementen van het jubileumjaar zal een goed doel gekoppeld worden. Tijdens de kick-off zal geld ingezameld worden voor de Voedselbank Haaglanden. Want terwijl wij feest vieren en totaal meer dan 100 ontbijt- en 200 avondmaaltijden (!!) besteld hebben, zijn er in de regio veel mensen die met minder genoegen moeten nemen.

Stichting Voedselbank Haaglanden helpt mensen die niet genoeg geld hebben om iedere dag een volledige maaltijd op tafel te zetten. Op verzoek van professionele hulpverleners helpen wij in de regio Haaglanden ongeveer 1.680 huishoudens met het tijdelijk verstrekken van gratis voedselpakketten. Dit zijn ongeveer 2.000 pakketten per week!

Hiervoor werken wij samen met bedrijven, instellingen, gemeenten en particulieren.  Leveranciers en particulieren  doneren  hun overschotten die ze niet meer kunnen verkopen. Zo zorgen we er samen voor dat armoede wordt bestreden en gaan we voedselverspilling tegen.

Voedselbank Haaglanden werkt met 140 onbetaalde vrijwilligers en is afhankelijke van derden (in geld, natura en in goederen) om onze doelstellingen te realiseren.