VEO D1-Futura zaterdag 14 september

Deze zaterdag moest de D1 al om 8.30 uur verzamelen bij VEO voor de 2e competitie wedstrijd van het seizoen. De zon scheen gelukkig al heerlijk en was het geen straf om langs te lijn te mogen aanmoedigen. Vorige week had het team onnodig verloren van Refleks en eigenlijk kwam dit alleen maar omdat de kansen niet werden afgemaakt. Woensdag in de plensregen had het team heel hard getraind om nu hopelijk een beter resultaat neer te kunnen zetten.

Het team begon met in de aanval Julian, Robin, Rowena en Willemijn en in de verdediging begonnen Florian, Estelle, Yalou en Linde.

De toeschouwers werden gelijk beloond met leuk samenspel en binnen 5 min was het zelfs al 2-0 door een benutte strafworp van Robin en een doelpunt van Julian. De verdediging had het helemaal niet druk maar ze bleven wel scherp en hielden het goed dicht. Robin scoorde nog een keer voordat er van functie gewisseld werd.

Ook de 2e aanval liep gesmeerd en er werden legio kansen gecreëerd EN afgemaakt. Florian scoorde de 4-0. Futura had de grootste moeite soms om de bal naar hun aanval te krijgen en zo’n onderschepping door VEO leverde ook de 5-0 op door Florian. Yalou maakte nog een doorloopbal en daarna ging VEO tevreden naar de kleedkamer.

In de 2e helft kwamen Diede en Judith in de plek van Julian en Willemijn en zij zaten nog vol energie. Dat was te merken, Rowena scoorde de 7-0, Diede de 8-0 en gelukkig voor Futura wisten zij op dat moment ook een keer te scoren. Die nare 0 was van het scorebord. Het hield VEO echter niet tegen en in een paar minuten tijd scoorde Judith een zelf verdiende strafworp, maakte zij een doorloop na een prachtige diepe bal van Rowena en scoorde Judith ook nog van afstand. 5 doelpunten in een kwart wedstrijd.

VEO D1 was helemaal los en in het laatste kwart wisten Estelle, Yalou, Linde en Florian (strafworp) ieder ook nog een keer te scoren. 15 doelpunten stonden er op het scorebord. Futura wist in de allerlaatste aanval nog te scoren zodat scheidsrechter Sven de wedstrijd affloot op 15-2.

VEO D1, wat zagen we als toeschouwers een leuke wedstrijd. Goed samenspel, leuke diepe ballen en de vele kansen werden nu gelukkig wel benut. Thomas bedankt voor je enthousiaste coaching!

Volgende week samen ontbijten bij VEO en dan komt Achilles op bezoek. Succes D1!!!