Verklaring omtrent gedrag (VOG)

Vrijwilligers bij VEO die bepaalde functies vervullen moeten een Verklaring omtrent gedrag (VOG) aanvragen. Zodra je hierover een e-mail hebt ontvangen, is het de bedoeling dat je onderstaand stappenplan volgt. Er zijn geen kosten aan het aanvragen verbonden. Met vragen kan je terecht bij het bestuur via technischezakenbestuur@veokorfbal.nl

• Je ontvangt een e-mail met als onderwerp: Verzoek tot electronische aanvraag Verklaring Omtrent het gedrag. Let op: na het ontvangen van de e-mail heb je beperkt de tijd om de VOG aan de vragen
  • Log in met je DigiD. Als je nog geen DigiD hebt of je DigiD is verlopen, kun je deze aanvragen via de site digid.nl
  • Vul de aanvraagcode uit de e-mail in op het scherm en druk op Aanvraag ophalen.
  • Vul je geboortedatum in en druk op Volgende stap en controleer alle gegevens.
  • De aanvraag is nu afgerond, je kunt op Afsluiten drukken.
  • Vervolgens ontvang je een e-mail als bevestiging van de aanvraag. Er wordt nu onderzocht of je een VOG krijgt.
  • Afhankelijk van aard van onderzoek kan je binnen vier weken een VOG krijgen. Onderzoek kan langer duren, maar je krijgt een VOG binnen acht weken of een besluit dat er geen VOG wordt afgegeven.

De VOG wordt per post opgestuurd. Deze graag zo spoed mogelijk inleveren bij een van de bestuursleden. Bij voorkeur bij Remco van Amersfoort. Scannen (of fotograferen) en mailen naar technischezakenbestuur@veokorfbal.nl is ook mogelijk. Let op dat VOG digitaal wel leesbaar moet zijn.

Mocht je om welke reden dan ook geen VOG willen aanvragen dan kan je contact opnemen met één van de vertrouwenspersonen via vertrouwenspersoon@veokorfbal.nl. Janneke Zoutenbier en Jesper Verschoor fungeren als vertrouwenspersoon.

Remco van Amersfoort