VEO 1 – BEP 1

Zaterdag 29 september. Vandaag ontvangt VEO het ongeslagen BEP uit Purmerend. Een lekker zonnetje, bijna geen wind, prima temperatuur en een fitte selectie. Zou dit alles helpen om de zegereeks van BEP een halt te kunnen toebrengen?

Na enkele minuten is de stand echter al 0-3 en wordt het stil langs de lijn. Die eerste doelpunten vlogen er wel heel snel en makkelijk en zuiver in. Gelukkig herpakt VEO zich snel en komt via doelpunten van Robin, Roy, 2x Sylvia en Daan op een knappe 5-4 voorsprong.

Doorbraak Jeanne voor de 9-9

De eerste helft verloopt vervolgens via doelpunten van Daan, Jeanne 2x en Robin 2x tot de 10-10 gelijk op, waarna BEP echter een tandje bijzet en uitloopt naar 10-13. Gelukkig scoort Linda vlak voor rust nog zodat we met 11-13 de pauze ingaan.

De eerste helft terugkijkend lijkt het er echter op dat dit BEP wel een erg sterke tegenstander is die in deze wedstrijd nog niet alles heeft hoeven geven. BEP heeft nou eenmaal al wat meer jaren ervaring in deze Overgangsklasse, en daarnaast hebben ze een licht fysiek voordeel qua lengte bij zowel de heren als de dames.

De tweede helft laat een strijdbaar VEO zien en na een tussenstand van 12-16 knokt VEO zich knap terug tot 15-16 via doelpunten van Daan, Christine, Roy en Christiaan, waarna het publiek er nog eens goed voor gaat zitten. Zou er een stuntje inzitten vandaag?

De routine van BEP doet VEO echter de das om. Koppie koel en effectief scorend neemt BEP opnieuw afstand naar 15-18 om vervolgens, ondanks soms nog hele mooie doelpunten van Jeanne, Robin vd B., Robin en Daan, de wedstrijd winnend af te sluiten met 19-24.

BEP gefeliciteerd, VEO prima gespeeld.

VEO 2 – Rapid 2

Voorafgaand aan deze wedstrijd speelde VEO 2 tegen Rapid 2 uit Haarlem. Deze wedstrijd eindigde in een 13-13 gelijkspel, misschien wel een terechte uitslag omdat beide teams eenvoudigweg gelijkwaardig aan elkaar waren, hetzelfde niveau haalden en even vaak scoorden ☺.

Ik zie dit VEO 2 echter nog wel ver komen in deze klasse en kijk reikhalzend uit naar de komende wedstrijden met hopelijk een kneiter van een wedstrijd thuis tegen de huidige koploper De Meervogels uit Zoetermeer.

Auteur: Nick Habermehl