Wedstrijdverslagen 31 maart 2018: C1, E2, E5 (update!)

Net voor Pasen is het veldseizoen weer begonnen. Nog wel wat frisjes..

VEO C1: Soms ga je liever eieren zoeken……

Afgelopen zaterdag stond de kraker op het programma tussen de Valto C1 en VEO C1. Nu waren op voorhand de cijfers niet in het voordeel van het VEO C1 collectief maar toch is er altijd hoop op een mooi resultaat.

Afgelopen weken ben ik eens in de statistieken gedoken om onderzoek te doen naar het gemiddelde lengteverschil tussen een VEO-heer en een VALTO-heer. Zit het in de genen, in de voeding (misschien nog meer broodjes frikandel eten), helpt een schop onder de kont of is er misschien sprake van plateauzolen????? ( Tom Cruise en Prince tonen/toonden op tv toch ook niet zo klein)

Zoals een ieder waarschijnlijk al bedacht heeft, ik ben er niet uitgekomen. Feit is dat er in de Valto C1 sprake is van en 2-tal boomlange heren die dankzij hun lengte de afgelopen keren dat we tegen Valto speelden dusdanig bepalend waren, dat een overwinning op dit team niet heel realistisch is. Mocht u nu het beeld krijgen dat er een wonder is geschiedt en de VEO C1 letterlijk en figuurlijk boven zichzelf uitgestegen is en een klinkende overwinning neer hebben gezet, dan kan ik een ieder bij voorbaat teleurstellen, maar toch….

De 1e helft. Tsja wat kan ik ervan zeggen. VEO C1 ging goed uit de startblokken. Onder de bezielende invalcoaching van Krista en mijzelf, geloof in je zelf, denk om de lange heren maar vergis je niet in de kwaliteiten van de dames, voorverdedigen, voorverdedigen en oh ja…. voorverdedigen,  werd er de eerste 10 minuten enthousiast gespeeld en wist Sem er op afstand een balletje in te “poeieren”. Helaas wist Valto de boel in ongeveer 5 minuten compleet te keren. Alles lukte, ballen vlogen ons om de oren en bij VEO trad spontaan het hangende-nek syndroom in. Het hangende-nek syndroom uit zich in het feit dat het hoofd, ten opzicht van de schouders, veroorzaakt door dit zo af en toe collectief opspelende syndroom, naar voren buigt. Een logische verklaring voor dit syndroom heb ik nog niet kunnen vinden maar misschien is dit te voorkomen door aanvullende spieroefeningen, sportschoolbezoek of (nog) meer broodjes frikandel eten. De coaching aan de kant was pittig maar kon niet voorkomen dat de ruststand stevig in het nadeel van de VEO C1 was.

De 2e helft dan. Binnen het korfballen mag je tegenwoordig 8 x wisselen. Voor de scheids maar ook voor menig coach best lastig. Probeer dat maar eens bij te houden. Misbruik (of slecht tellen) wordt financieel bestraft. (in de 1 halve finale van de korfballeaque tussen Fortuna en PKC, gewonnen door Fortuna, heeft Fortuna 9x gewisseld. Deze overtreding is middels een geldboete bestraft, niet door de winst aan de tegenstander toe te kennen. Is met geld daarmee alles af te kopen…..)?

Bekend met deze regel en na een opbeurende speech van de coaches in de rust, werden de vakken aangepast door Inez en Malou van vak te wisselen met korte inzet van Deborah om dit te faciliteren. Met hernieuwd elan rende de VEO C1 weer door het veld. Lange heren werden gepasseerd of bleven op gepaste afstand verdedigen. De dames maakten weer meters. VEO gooide er eindelijk de balletjes weer in (4x op rij zonder tegendoelpunt), het hangende-nek syndroom was uit de wereld en de 2e helft werd met “1-punt” verschil verloren. Als we dat nu eens vanaf het begin hadden gedaan……… De eindstand was uiteindelijk 16-6 in het voordeel van VALTO maar belangrijker nog was het positieve gevoel waarmee de thuisreis ingezet werd. De 3e helft werd daarbij in het VEO-clubhuis luister bijgezet middels…… een broodje frikandel. Dit alles met dank aan de reserves/invallers Deborah en Pepijn en de KNKV-app voor de wissels en hulp van de scheidsrechter om het 1 en ander in te vullen. Misschien moet VEO nog maar eens een cursus faciliteren om invalcoaches op weg te helpen met de KNKV-app.

VEO E2-KVS E3

31 maart 8.30 uur verzamelen bij VEO, echt nog wel een beetje fris.

Om 9 uur start de wedstrijd en gelukkig is de E2 weer blessurevrij en dus weer compleet.

De dames lijken alleen nog niet helemaal wakker en KVS profiteert daar gelijk van en na een paar min is het dan ook al 0-2. Gelukkig schrikken de dames daar wel wakker van laten ze zien waarom ze in de zaal zo knap als 2e geëindigd zijn. Er worden veel kansen gecreëerd maar helaas gaan er heel veel schoten mis.

Na de ranja en de tips van de coaches gaan de dames de 2e helft flitsend van start. We zien schitterende onderscheppingen, mooie diepe ballen en prima schoten en de E2 loopt snel weg van KVS. We eindigen de wedstrijd dan ook met 7-2, een heel verdiende overwinning!

Dames wat hebben jullie goed samen gespeeld, echt als een team! Donderdag weer lekker trainen en dan volgende week weer een wedstrijd thuis tegen Futura.

Fijne paasdagen allemaal!

E5 maakt debuut!

Wauw wat spannend voor Niels, Luca, Sharissa, Sacha, Yalou, en Jobbe. De eerste echte wedstrijd van hun team VEO E5 uit tegen Reflex E3. Dat is niet niks. En het ging helemaal niet slecht! Jobbe en Niels waren er niet bij. Robin van de E4 kwam invallen. Maar iedereen heeft heel leuk gespeeld en de coaches waren prima tevreden ondanks de 3-1 eindstand. Duimpjes omhoog voor deze debutanten. Onze E5 liet zien dat ze al heel wat kunnen. Er werd ook nog gescoord door Sharissa. Veel succes in jullie volgende wedstrijd!

Prima spel van VEO E5 in debuut
Tips en tops in de rust