Voorbeschouwing RWA; VEO TV Aflevering 2

In speelronde 11 van de competitie heeft VEO de achtste overwinning behaald.  Sporthal Essensteijn was afgeladen en de sfeer was fantastisch. Concurrent Valto verspeelde met nog 10 seconden op de klok een voorsprong. Tjoba maakte in de dying seconds de gelijkmaker (18-18). Door de overwinning van VEO is de voorsprong nu 4 punten op de nummer twee. Het komt nu wel heel dichtbij…

Een fel VEO maakte vanaf het 1e fluitsignaal duidelijk dat er geen punten uit Voorburg zouden ontsnappen. De Zeeuwen werden bij de strot gegrepen, flink door elkaar geschud en snel op achterstand gezet. VEO had veel energie in het spel gelegd, na rust liet de ArnoldusAcht de teugels vieren. Een onmachtig Fortis had zich inmiddels neergelegd bij de nederlaag. Wederom een collectieve prestatie van de Trots van Voorburg. Uitslag: 22-13.

Zaterdag wacht RWA uit Poortugaal. Uit haalde VEO verwoestend uit met 16-28 (ruststand 2-16). Fysiek en tactisch had de VEO veel over. Toch blijkt de ploeg van Andre Verbaas een ware reuzendoder. Met ruime overwinningen op Fortis en Valto is het een moeilijk te bespelen ploeg. Met een enorme reboundkracht op de heren kunnen ze tot veel schoten komen.  RWA zal aan de bak moeten. Met 10 punten uit 11 wedstrijden staat het op plek 7 alles behalve veilig. Er moet in de komende drie wedstrijden punten worden gehaald. Het zal zaterdag zonder de geblesseerde schutter Lars van Heiningen (de man van 9 goals tegen Valto) moeten doen.

In aanloop naar de confrontatie met RWA kijken we in aflevering 2 van VEO TV met reboundkoning Roy van der Kroft en einzelgänger Jeanne Jongenburger naar de dag van zaterdag. Presentatie is in handen van Aaron Nilsson en Sascha van Hoorn. Kijk en geniet:

VEO 1 – RWA 1 19.15 uur

VEO 2 – Ijselvogels 2 20:50 uur

Wij hopen op jullie massale steun!