Wedstrijdverslagen 20 januari: B1

Beter B1 nog niet gelukkig.

VEO B1 is begonnen aan de tweede helft van het zaalseizoen en komen nu, in ongeveer dezelfde volgorde weer alle eerdere tegenstanders tegen. Vorige week werd degelijk maar niet spectaculair gewonnen van Vriendenschaar. Vandaag de wedstrijd tegen KZ Danaïden, wat vorige keer het startpunt was van een mindere reeks. Nu mocht de B1 het nogmaals proberen tegen dit Leidse team dat overigens ook uit niet helemaal lekker loopt.

In de 3 Octoberhal Leiden, niet alleen in naam een gedateerde hal, startte KZ met Jeffrey en Davy in het offensieve vak en VEO met Bjarne Kim Ivo en Anique in de aanval. VEO leek in de eerste minuten in de overhand hebben met lange aanvallen maar verzuimde te scoren. Toen het doelpuntloos bleef, maakte Davy aan de andere kant het verschil en moest VEO achter de feiten aan. Pepijn, in control, had het antwoord voor VEO en zorgde er hoogstpersoonlijk voor dat VEO aansluiting vond. Na een doelpunt van Kim leek het vlak voor de rust weer de goede kant op te gaan. 5 tegen 4.

Spannend! Na de rust verwachtte toeschouwers aan beide zijden een tactische set om het verschil te maken, maar dat bleef uit. KZ was beter in bluf en versterkt door het gejoel en gejuich van de 17 man op reservebank (ook vrienden en bekenden) kreeg het achttal van de tegenstander steeds meer vertrouwen. VEO verzuimde raak te schieten en de zaal vulde zich regelmatig met \”3,2,1 airbal!. Bjarne wist de korf niet te vinden maar wist 1 vrije worp te scoren. Doelpunten van Sanne en Ivo konden niet voorkomen dat Leiden een spurt naar voren nam door een paar mooie afstandsschoten van Lori (KZ).

VEO verliest met 17-10. Maar het vertrouwen dat in het begin van het zaalseizoen te paard vertrok, lijkt nu toch wel weer stukje bij beetje terug te komen in het Voorburgse team. Het was in ieder geval een prima wedstrijd voor de toeschouwer. Het lijkt nog ver weg, maar alle elementen zijn aanwezig om weer te schitteren. En waarschijnlijk gebeurt dat ook weer als je er het minst over nadenkt. Wow B1, it’s complicated!Jouw stukje ook hier? Stuur naar Luuk@neureka.nl!