Boek over 100 jaar korfbal Den Haag: Hulp gevraagd

Een serie boeken over meer dan honderd jaar korfbal in Den Haag,daar hebben we úw hulp bij nodig

Over ongeveer een jaar start er bij uitgeverij Nederlandse Sportboeken Club een serie boeken over meer dan honderd jaar korfbal in Den Haag (en randgemeenten). Het worden fraaie boeken met feiten uit de rijke Haagse korfbalgeschiedenis, maar meer nog met boeiende verhalen. En alle clubs komen erin aan bod, ook clubs die niet meer bestaan.

Om zo’n prestigieuze serie boeken te kunnen maken, hebben we úw hulp nodig. Want we weten veel, maar uiteraard lang niet alles. Daarom het verzoek aan u en uw clubgenoten om ons te helpen bij het samenstellen van de boeken, lees: ons te voorzien van zoveel mogelijke relevante informatie.

Help ons aan namen, e-mailadressen en telefoonnummers van (oud)korfballers met kennis over het rijke Haagse korfbalverleden

Op 12 december jl. vond een oriënterend gesprek plaats met een tiental vertegenwoordigers van Haagse korfbalverenigingen, waaronder Achilles, ALO, GKV, HKV/Ons Eibernest en Futura. Hun enthousiasme was groot. Er werden al meteen zoveel interessante namen, onderwerpen en gebeurtenissen genoemd, dat na afloop unaniem klonk: ’Wordt vervolgd!’

Dat vervolg gaat er ook komen. We zullen dergelijke bijeenkomsten blijven organiseren, want er kan nooit teveel informatie over het Haagse korfbal zijn. Daarom willen we een netwerk opzetten van zoveel mogelijk verenigingen en individuele korfbalkenners.

De eerstvolgende bijeenkomst zal zijn op maandagavond 22 januari 2018 om 20.00 uur bij ALO in de Bosjes van Pex. Meld u aan en geef het door!

Nogmaals ons verzoek aan alle verenigingen uit Den Haag en de randgemeenten (oude HKB clubs): help ons aan namen, e-mailadressen en telefoonnummers van mensen die we kunnen benaderen voor feiten en verhalen uit honderd jaar korfbal in Den Haag. Overigens hoeven zij niet per definitie goed te kunnen schrijven; wij bieden voldoende redactionele ondersteuning. Het hoeven ook geen personen te zijn die de complete historie van hun vereniging tot in detail kennen en/of hebben meegemaakt. Als ze ons maar kunnen helpen aan interessante en lezenswaardige content.

Uw bijdragen zijn meer dan welkom

Heeft u nu al bijdragen, over huidige of niet meer bestaande korfbalclubs? Kom dan maandag 22 januari a.s. naar de bijeenkomst bij ALO.

Wanneer verhinderd, stuur ze per gewone post naar: Rob Blokpoel, Valkenbosplein 8, 2563 CH Den Haag. Wanneer het om grote hoeveelheden gaat, bel dan 0628803883.

Of scan het materiaal en mail ze naar korfbaldenhaag@ziggo.nl (eventueel via wetransfer.com). Teksten bij voorkeur als Word-document. Foto’s en illustraties scannen op 300 dpi.

Foto’s e.d. kunnen ook via het gemeentearchief voor eeuwig worden vastgelegd.

Ga naar http://haagseverenigingen.nl en upload uw foto’s bij uw vereniging.

We hebben ook een facebookpagina aangemaakt. Ga naar 100 jaar korfbal in Den Haag en wordt lid https://www.facebook.com/groups/152978848657341

DANK VOOR UW AANDACHT TOT ZOVER EN… WORDT VERVOLGD!

►Rob Blokpoel – ruim 40 jaar ervaringsdeskundige als beleidsmedewerker bij de Gemeente Den Haag (Sport & Recreatie en Den Haag Topsport) en erelid Ons Eibernest.

►Ton van Rijswijk – ervaren korfbaljournalist bij voorheen Binnenhof, Haagsche Courant en NOS Langs de Lijn, en tegenwoordig actief voor de Oud-Hagenaar

►Chris Willemsen – marketing- & communicatieprofessional, sportschrijver voor tal van media en oprichter/eigenaar Uitgeverij Nederlandse Sportboeken Club.