THRILLER IN DE HEL VAN VOORBURG

CKV VEO 1 – ALBATROS 1, DE VOORBESCHOUWING.

VEO is 2018 uitstekend begonnen. Het jaar waar het allemaal moet gaan gebeuren. De ploeg pakt tegen KV Juliana de 4de overwinning op rij! De ArnoldusAcht krikte het doelsaldo na de 18-32 overwinning lekker op en die uitslag had nog groter kunnen zijn als alle kansen optimaal afgemaakt werden.

Na de openingstreffer liep de score in deze oliebollenwedstrijd gelijkmatig op. In een niet al te hoog tempo, het kerstdiner zat hier en daar nog in de benen, kwam Voorburgs Trots langzaam op gang. Het werd allemaal wat rommelig en af en toe werd er te opportunistisch gezocht naar mooie scores. Toch tekent het de volwassenheid in de ploeg; mindere wedstrijden tot een goed resultaat brengen. 32 doelpunten maken in een uitwedstrijd is natuurlijk meer dan prima.

Trainer/Coach René Arnoldus blikt kort terug op deze wedstrijd:

“Bij de eerste wedstrijd in het nieuwe jaar na de oliebollen en appelflappen met maar 1 training in de benen in drie weken tijd is het altijd afwachten hoe de ploeg reageert. Winnen was het motto en dat is gebeurt. 18-32 is daarom een geweldige start ondanks dat het niet hoogstaand was. Zeker omdat de tegenstander fysiek erg aanwezig was. De punten zijn binnen en daar zijn we voor naar Oud-Gastel gereden.”

VEO staat halverwege de competitie op de 1ste plek met 11 punten. Samen met Vriendenschaar (10 punten) , Fortis (9 punten) en Valto (8 punten) zal de ploeg de komende twee maanden strijden om de titel. Er staat een loodzwaar programma op de agenda (o.a. Vriendenschaar en Valto uit). De afgelopen zeven wedstrijden heeft VEO 1 wederom een geweldig visitekaartje afgegeven.

Hoe staat de ploeg er op dit moment op? Waar ligt de kracht van dit achttal?

“We zijn aan een ijzersterk seizoen bezig tot nu toe. Bijna iedereen is op zijn best. We zijn klaar om de komende weken ons doel te bewerkstelligen. Aanvallend scoren we over alle schijven. Iedereen werkt keihard voor elkaar; aanvallend en verdedigend.”

VEO zal alles uit de kast moeten halen om de ervaren ploeg uit Zwijndrecht te verschalken. Albatros scoort na Juliana het minst aantal goals (140). Verdedigend doet de ploeg het uitstekend. (143). Ter vergelijking: VEO is met 173 goals de meest scorende ploeg in de poule. En heeft de minste tegen goals geïncasseerd (131). Alle ingrediënten zijn aanwezig om een mooie pot korfbal op de vloer te laten zien. Persoonlijk kijk ik het meest uit naar het spitsenduel met Matthijs Punt. De topscorer aan de kant van Albatros. Bij de meiden zal de ‘kleine grote dame’ Nathalie Hoogendoorn een gevaar zijn om uit te moeten schakelen.

Vooruitblik Albatros:

“Deze ploeg heeft net als Veo de intentie om te promoveren. Ze staan 4 punten achter op ons dus het is hun laatste kans om aan te sluiten bij de bovenste plek. In Zwijndrecht speelden we onze minste wedstrijd tot nu toe. Maar hadden we moeten winnen.  We verspelen een voorsprong van 3 doelpunten vlak voor tijd. Met ons thuisvoordeel en de vorm waarin wij nu verkeren (garantie heb je nooit natuurlijk) gaan wij de volgende hindernis ook nemen. Ons doel komt dichterbij.”

Om zaterdag 18 uur start deze wedstrijd. Kom kijken en neem iedereen mee. Zorg dat de tribunes vol zitten om de ploeg aan te moedigen.

Tot zaterdag.

CKV VEO 2 – Albatros 2 16:40 uur