Bericht van Regionale Talenten Centrum West.

CKV VEO is dit halfjaar vertegenwoordigd in de talententeams onder 13 jaar en onder 15 jaar van \”Rijnland\”. Samen met spelers van KZ Danaiden, Phoenix, Tempo, Top en Velocitas. Naast Rijnland heeft RTC West ook een team uit Den Haag en omstreken met daarin oa spelers uit Fortuna, ONDO, Die Haghe, HKV OE en KVS.

In de herfstvakantie is een pre-toernooi gespeeld in de Deetossnel hal in Dordrecht. De twee teams van West tegen de selecties van  Rotterdam (CKV Nieuwerkerk, IJselvogels, KOAG, KCC) en Dordrecht (Deetossnel, Sportin Delta, OranjeWit CKCADO, Movado, DSO) en tegen elkaar. Met als inzet welke teams naar het landelijk Challenge toernooi gaan aan het eind van het jaar. De selecties uit Zuid-West bleken geen partij te zijn voor Den Haag en Rijnland wat oa te maken had met de jongere selectie leefdtijd die daar is gehanteerd. Voor West U13 was het dan weer lastig dat de overwegend C-aspiranten op D-palen moesten mikken. Uiteindelijk ging het bij West alleen om wie de onderlinge wedstrijd won. Voor de leefdtijd onder 13 jaar is het Rijnland (met Kelt) helaas niet gelukt om Den Haag te verslaan. Wel werden ze zeer overtuigend tweede met makkelijke overwinningen op Rotterdam en Dordrecht en met het beste doelsaldo van het toernooi. Rijnland U13 mag meedoen aan het alternatieve toernooi begin januari. Voor Rijnland U15 (met Kim en Bjarne) een overtuigende uitslag! Zij wonnen alles en dus het toernooi en verzekerde zich van deelname aan het landelijke Challenge toernooi van de KNKV eind december ten koste van Den Haag. We blijven jullie volgen!

RTC RIJNLAND U15 wint het toernooi, de taart en een ticket voor de landelijke Challenge. (Kim was geblesseerd in de oefenwedstrijd)
RTC RIJNLAND U13 wint hier met grote cijfers, maar verloor helaas eerder in het toernooi van ”Den Haag”