Zuid Holland Cup 25/10 (BLUE TIGERS LAAT JE HOREN)

De zaalschoenen mogen uit de kast worden gehaald. We gaan lekker de zaal in. Een paar dagen rust om de batterij op te laden. De volle winst uit 7 wedstrijden en fier bovenaan is natuurlijk een fantastisch resultaat om op terug te kijken. Alleen moet het schotpercentage stabieler worden. Sneller spel met schotklok, dat ligt VEO wel. Het vertrouwen in eigen kunnen en in elkaar is op dit moment van een zeer hoog niveau.

Als herfstkampioen mag de ArnoldusAcht laten zien dat het dit seizoen in de zaal ook heel wat in de mars heeft. Te beginnen in de Zuid Holland Cup. Vorig jaar was VEO de “reuzendoder” van de cup met uitschakeling van HKV/Ons Eibernest en CKV Nieuwerkerk de grote sensatie. Alleen het sterren ensamble van PKC te sterk bleek te sterk. (11-11 bij rust,toch knap). Met een glimlach om de oren denken we terug aan deze heerlijke wedstrijden en sfeervol ambiance.

GKV/Enomics zal de tegenstander zijn in de eerste ronde van de beker. De ploeg uit Gorinchem speelde jarenlang op het één na hoogste niveau van Nederland. En deed oa met topschutter Gert Jan Meerkerk (nu KCC 1, korfballeague) en rebound koning Eliza Roest (ook speler KCC 1) een gooi naar de hoofdklasse finale. De ploeg heeft na een vertrek van een aantal bepalende spelers een jasje uit gedaan. Het degradeerde naar de Overgangsklasse. De ploeg staat op het veld 3de met 10 punten. Met 147 doelpunten voor is het de meeste scorende ploeg van de Overgangsklasse poule D. Een gevaarlijke klant dus. Alle ogen zullen nu gericht zijn op Gorinchems kanonnen Niek van der Weijden​, Mats Den Besten en Surinaams International Jaleesa Claver. Zal GKV de favorietenrol waarmaken? Of zal de ArnoldusAcht als underdog een pootje kunnen lichten.

1 van de drie Jongenburgers uit de basisacht is 1 tegen 1 pitbull en kuitenbijter Michelle. Ze verwacht een heet avondje:

“Het zal heel lastig worden. Maar zeker niet onmogelijk. We zitten er lekker in, en tegenstanders kijken nu anders naar ons.  Ploegen zullen rekening houden met VEO. Vorig seizoen was het super gave ervaring, er was veel publiek en we hebben hele goede wedstrijden gespeeld”.

Coach Arnoldus hoopt wederom op een kolkend Essesteyn:

“In de voorbereiding spelen we tegen allemaal Overgangsklasse ploegen. We kunnen straks kijken hoe we er voor staan. We gaan deze wedstrijden gebruiken om de juiste samenstelling te zoeken voor de competitie. Er zijn hier en daar wat pijntjes en blessures van het veld. GKV is een mooie tegenstander. Mijn ploeg zal er klaar voor zijn.”

Steun van de Blue Tigers en massale opkomt van alle supporters met een blauw hart zal bijdragen aan misschien wel opnieuw een sprookje in de geschiedenis van Voorburgs Trots.

VEO 1 – GKV/Enomics 1

Woensdag 25 Oktober 20.00 uur