wedstrijdverslagen 07 okt. UPDATE: B1, B3, C1, D1

Ook dit jaar hopen we op veel verslagen. Een paar regels of een paar foto’s is al genoeg. Stuur op die foto! schrijf dat tekstje! luuk@neureka.nl

Zaterdag 7 okt 2017

B1 kampioen najaarspoule

door Luuk

Zo’n laatste wedstrijd op het veld met koud en nat zeik-weer doet de toeschouwer hevig verlangen naar de warme zaal. In deze “week van de scheidsrechter” had de arbiter duidelijk ook genoeg van het gezeik en legde de wedstrijd 9 minuten voor tijd plat. Misschien had ze het spelniveau van de wedstrijd verkeerd ingeschat, maar er was duidelijk geen klik tussen haar en de coaches. Hoewel er wel werd “gepraat” in het veld en daarbuiten, was de directe aanleiding van deze sanctie dubieus want het ging over een serieuse blesure van een tegenstandster. Gelukkig werd de lucht geklaard en kon er worden doorgespeeld. Dit was dan ook de enige risico dat onze B1 liep deze wedstrijd: een schorsing. Want deze laatste wedstrijd in de poule tegen de sterkste van de rest had VEO in haar zak. Er werd snel een voorsprong genomen en gehouden. Eindstand 14-06. Wat een topprestatie hebben deze heren en dames neergezet dit najaar. Overtuigend kampioen!

Goed korfbal brengt winst voor VEO B3 in Sassenheim.

door Harry

Met guur herfstweer speelde VEO B3 zaterdag in Sassenheim tegen TOP/Quoratio B6. Angela ging mee als coach en Kenai en Kelt gingen mee als invallers. VEO moest flink aan de bak.

VEO kwam al snel op voorsprong. Het wist met een solide verdediging de tegenstander van zich af te houden. In de aanval wisten het team veel kansen te creëren waardoor VEO steeds verder uitliep. Bij rust was de stand 3-6 en uiteindelijk kwam VEO op een royale 5-10. Topscoorders van de dag waren Marit, Requel en Noa.

C1 tussen hoop en vrees

door Luuk

De miezer kwam in golven over het veld, guur en winderig. Onze C1 speelt een matineuze wedstrijd. Tegen een goed en gemotiveerd Avanti C1. Lang was de stand 0-0. Avanti kan bij gelijke stand kampioen worden. Omdat hun wedstrijd tegen Refleks was afgelast en pas volgende week wordt gespeeld, houden zij het laatste woord. Aan VEO om hen de mond te snoeren en met minimaal twee punten te winnen. Alleen dan zijn ze niet meer in te halen door de Pijnackernezen en is dat laatste woord niet meer nodig.

Pas na 14 minuten, vele windvlagen en een venijnig miezerbuitje later werd er gescoord. 1-0 voor VEO. Maar Avanti scoort 1-1 en houdt het kielzog maar mist ook een stip en enkele vrije worpen in deze uitstekend gefloten wedstrijd. Bibberend wordt de kleedkamer gevonden met een fragiele 4-3 voorsprong. Te weinig om kampioen te worden. Na de rust  komt VEO goed uit de startblokken en scoorde 2 maal achter elkaar waardoor de stand op 6-3 komt. Dit lijkt enige rust te kunnen geven. Maar Avanti zet dapper door en VEO is niet in staat de genadeklap te geven. Het team laat er zelfs nog 4 door.. 1 minuut voor tijd komt Avanti zelfs op 7-7 en is virtueel kampioen.

Teleurgesteld laat de C1 het kopje hangen. Héél de C1? Nee, één Terra-torium  blijft moedig weerstand bieden en scoorde in de laatste minuut 8-7. Van wanhoop naar hoop in 1 minuut! VEO wint de wedstrijd met exact dezelfde cijfers als waarmee ze uit tegen Avanti hadden verloren: 8 tegen 7. Hun doelgemiddelde is +38. Dat van Avanti +30. Letterlijk ieder doelpunt in deze poule telt. Maar VEO heeft het niet in eigen hand. Avanti kan volgende week kampioen worden als ze met 9 doelpunten verschil thuis van Refleks winnen. Hup Refleks! Jullie zijn onze beste vrienden, dat weten jullie toch?!

het verdedigen
dan scoren
het incaseren
de gelijkmaker
rustâh

de verlosser
de overwinning

D1 kampioen

Door Edwin,

Na het verlies van vorige week tegen Avanti, moet de D1 vandaag winnen van Exelsior D2 om kampioen te worden. Speciaal voor deze wedstrijd is oud VEO voorzitter Jeroen Breeschoten gekomen om de wedstrijd te fluiten! In een oranje shirt floot hij voor het begin van de wedstrijd. Het was even schrikken dat de tegenpartij ook in het oranje speelde dus leek het wel acht tegen negen😂. Het weer zat niet echt mee, maar VEO deed zijn best om zich niet af te laten leiden. Het duurde lang voordat VEO de korf wist te raken. Door toch wel wat kampioensstress duurde het 9 minuten voordat Roos de 1-0 scoorde! Na de vakwissel werd er snel door Annabel de 2-0 gemaakt. Daarna had ook de tweede aanval heel veel kansen maar kwam moeilijk tot scoren. Door het goede verdedigen kreeg Excelsior bijna geen kansen. 4 minuten voor rust scoorde Ruben de 3-0. In de rust wisselde de scheids van shirt  en floot in voor de tweede helft waarbij Lucas in de dug out bleef vanwege de regen😜. VEO mist twee strafworpen maar kwam via een doorloop van Stijn op de eindstand van 4-0! HOERA VEO D1 IS KAMPIOEN!!!!!! In het clubhuis kwam “We Are the Champions” uit de boxen en kregen ze taart en echte medailles van het bestuur. Via deze weg ook de felicitaties voor de coaches Dion, Bouke en Björn!