Wedstrijdverslagen 30 sept 2017: VEO 5

Ook dit jaar hopen we op veel verslagen. Een paar regels of een paar foto’s is al genoeg. Stuur op die foto! schrijf dat tekstje! luuk@neureka.nl

Zaterdag 30 september 2017

Madjoe 3 –VEO5

door LT

Afgelopen donderdag wist Madjoe nog te winnen van Rapid, de ploeg die de eerste speelronde een punt uit Voorburg mee terug wist te nemen. Een enkele bekende in het team van Madjoe gecombineerd met de solide uitslagen van de Rijnsburgse equipe waren goede waarschuwingen voor VEO.

De waarschuwingen waren nog niet genoeg, want al snel bleek Madjoe een geduchte tegenstander die zich niet snel liet weg spelen. VEO had een rommelig begin en een onnodige stip tegen, 2-1. Het antwoord was er kort daarna wel, binnen enkele minuten stond er 2-5 op het scorebord. Tot nu toe de sterkte tegenstander (wat VEO betreft) in de poule zorgde er voor dat VEO slecht aan het dynamische spel toe kwam. Kansen waren schaarser en de aanvallen veel korter dan normaal. Tot kort voor rust bleef Madjoe bij, 7-10 met rust.

De passes vanuit Voorburgse handen waren bijna allemaal matig de eerste helft en niet veel later bleek die trend zich voort te zetten in de tweede helft. Na een zelf gezette bak thee begon het tweede deel van deze spannende strijd voor de bovenste plaatsten en de potentiele ‘Herbstmeister’ titel.

Het spelbeeld veranderde niet veel de tweede helft. Er werden niet consistent goede aanvallen en kansen gecreëerd. Uiteindelijk scoorden beide ploegen nog 5 keer. Dit resulteerde in een 12-15 overwinning. VEO mocht met twee punten richting de Groene Zoom. Met wraps en de ‘Herbstmeister’ titel nog in het verschiet was de terugkeer in Voorburg prettig.

Helaas bleek later op de zaterdagavond dat de te kloppen ploeg uit Leiden, K.Z. Danaiden, haar wedstrijd ook heeft gewonnen. Het gat tussen K.Z. (1e, 10 pt) en VEO (2e, 7 pt) is hierdoor niet meer te overbruggen voor de zaal. Het mag duidelijk zijn dat het vizier nog wel scherp op de titel staat.

Scores: Bon, Renate (4x), Lisette (3x), Aart (2x), Anouk, LT (1x)

Jordi is voorlopig helaas gedwongen om buiten de lijnen te blijven vanwege een knie blessure. Dit gecombineerd met de afwezigheid van nog twee steunpilaren van VEO 5, Menno en Tom, zijn twee mannen van VEO 4 bereid gevonden om beide een helft te spelen bij het vijfde. Dank voor jullie inzet Rick en Colin!