Na,- en Voorbeschouwing selectie

Komend weekend speelt de selectie op eigen kunstgras een thuiswedstrijd. Garantie voor spektakel. Afgelopen zaterdag ging de selectie gescheiden op pad en kwam met drie punten terug in Voorburg. We blikken kort terug op de wedstrijden van zaterdag. En kijken voorruit naar speelronde 5.

VEO 1

De ArnoldusAcht staat er na vier wedstrijden uitstekend op. Een serie van 4 overwinningen op rij werden er behaald. VEO is ongeslagen koploper. De ploeg is in opbouw en groeit elke week dichter naar elkaar toe. Verdedigend staat het als een huis. Het team legt een enorme druk op de tegenstander waar nauwelijks onderuit te komen is. Aanvallend kan het alleen nog maar beter. De topvorm is er nog niet volledig. Dat hoeft gelukkig ook nog niet in deze fase van de competitie. Maar delen van wedstrijden is het genieten geblazen.

Zaterdag komt het puntloze KV Revival uit Terschuur op bezoek. Terschuur ligt ten noord – westen van Barneveld. Een onbekende voor VEO. Afgelopen weekend werd er nipt (18-20) verloren van NOVA. Revival zal moeten weg blijven van het degradatiespook. Knokken voor elk punt zal de remedie zijn voor de bezoekers.

De route van het vlaggenschip gaat via Voorburg en Nijkerk naar de laatste thuiswedstrijd voor de zaal op zaterdag 14 oktober tegen Juventa. Het zijn opmerkelijke korfbaltijden in Voorburg. In Voorburg en omstreken wordt met een glimlach om de mond gedroomd van de terugkeer naar de Overgangsklasse. Wie weet of oude tijden herleven kunnen worden. De ArnoldusAcht is in ieder geval op de goede weg…

Jesper Verschoor blikt terug op een fantastische middag in Enschede:

“Het was een heerlijke overwinning na een wedstrijd die onnodig spannend werd ondanks wederom een goede start. Rigtersbleek is een sterke ploeg met lange heren en sterke dames. De wedstrijd was een fysieke pot waar om elke centimeter werd gestreden. Wij hebben hun speerpunten er perfect uit gehaald. Het was extra fijn en zeker verdiend dat we twee punten mee konden nemen voor de twee uur (wel een hele gezellige) durende terugreis”

Verwachting voor zaterdag:

“Zaterdag wacht KV Revival We zullen als koploper 1 taak hebben, weer zo scherp starten en proberen de marge verder uit te bouwen. Zonder de tegenstander te onderschatten. We hebben er zin in. Ik hoop weer op veel support”

VEO 2

Afgelopen zaterdag werd in een zonnig Sassenheim een voorsprong van 12-18 uit handen gegeven. Doodzonde en onnodig. Wel kan er vertrouwen worden geput uit het behaalde resultaat.

Robert Schoof kijkt met een dubbel gevoel terug op de wedstrijd:

“Op voorhand had ik getekend voor een gelijkspel. Maar het hadden er 2 moeten zijn. We begonnen de wedstrijd sterk en stonden verdedigend goed. Begin tweede helft ging het moeizaam en kwam TOP langszij. De ploeg toonde veerkracht en pakte weer een ruime voorsprong. Toch gaven we deze voorsprong uit handen. Helaas 1 punt, maar wel trots op de spelers. Met de 4 spelers die we misten hadden we de zege veilig kunnen stellen.”

De equipe van Schoof mag aantreden tegen de koploper. KVS 3. Een ploeg met veel routine en oud 1ste spelers (o.a. Peter van der Graaf, Arjen Stuiverberg, Maaike Merx en Nadine vd Wiel). Vorig jaar werden beide ontmoetingen ruim verloren. Op papier een zware dobber. Maar niks is onmogelijk. Het spel van de jonge ploeg is in stijgende lijn. Met 3 dik verdiende punten heeft de ploeg al meer punten dan vorig jaar deze tijd. Kan er gestunt worden tegen de routiniers uit Scheveningen?

Schoof is realistisch:

“Zaterdag verwacht ik een moeilijke tegenstander. KVS staat met 0 verliespunten bovenaan. Ons team is groeiende. De sfeer zit er goed in. Het staat allemaal dicht bij elkaar. Als je wint sta je zomaar derde, verlies je blijf je op plek 6 of 7. Wie weet kunnen we zorgen voor een stuntje. We zijn er klaar voor.”

VEO 2 – KVS 3 14:00 uur

VEO 1 – Revival 1 15.30 uur

Wij hopen dat iedereen in groten getale naar de Groene Zoom komt om ons met groot enthousiasme aan te moedigen.