wedstrijdverslagen 06 Mei: D1, E1

VEO D1 wint de eerste helft

door Luuk van Hees

Afgelopen zaterdag om half tien s’-ochtends op de Groene Zoom 4b voelde het goed langs de lijn. Het zonnetje komt door en maakt het aangenaam voor de vele trouwe toeschouwers van de D1. De verslaggever kwam 3 minuten te laat en toen was er al gescoord door Esther en Sabine.

De tegenstander Vriendenschaar uit Bodegraven (met het clubhuis aan de Groene Zoom 4, makkelijk te onthouden voor de rijders volgende week) speelt normaal meer in Rotterdamse contreien. In het najaar zijn ze kampioen geworden en ook in de zaal hebben ze het prima gedaan met een derde plek in de D1A klasse. Ook vandaag werd er door dit team gescoord en de 2-1 was het eerste doelpunt dat ik aanschouwde. Ook de 2-2 viel al snel. Met name de dames waren het sterke wapen van dit Bodegraafse aanvalsvak. Net op het moment dat de toeschouwer zich zorgen begon te maken, er was een duidelijk lengteoverwicht van Vriendenschaar, scoorde Esther voor de tweede keer en bracht VEO opnieuw op voorsprong. Dan net voor de wissel ook nog 3-3 in het mandje. Weer gelijke stand. Echter 15 seconden ná de wissel een stip voor VEO. Inez scoort 4-3. Kenai scoort 5-3 met een mooie doorloop. VEO trekt de wedstrijd naar zich toe. Inez scoort nogmaals en Mees maakt twee mooie doorlopen maar scoort uiteindelijk toch met een afstandschot. Stand bij rust 7-4. Er zijn wedstrijden die dit als eindstand hebben!

..En dit is zo’n wedstrijd..

Na de rust geen enkel doelpunt! Het leek wel voetbal. Beide teams stonden uitstekend te verdedigen en de paar schoten die er waren, troffen geen doel.

Saai hoor, maarja wedstrijd in de pocket. Bovenaan in de poule en op de helft met een al bijna onoverbrugbaar verschil. Ja zo zie je maar weer, je voelt de zon, je proeft de lente, je hoort de vogels en je ruikt .. slagroomtaart.

VEO E1- TOP E9

door Peter Both
De E1 druk bezig met de voorbereiding van deze belangrijke wedstrijd.

Ieder seizoen heeft wel zo’n wedstrijd. Een wedstrijd met veel invallers. Afgelopen zaterdag was dit het geval voor de E1. En dat tegen directe concurrent TOP E9. De E1 stond voor aanvang samen met TOP E9 bovenaan in de poule. Extra spannend allemaal dus.

Florian en Mila uit de F1 maakten met Evelien, Judith en Willemijn de E1 compleet. Sannah, een van de twee vaste coaches van de E1 kon, alleen het eerste deel van de wedstrijd coachen. Mirjam, die normaal de F1 coacht, wilde het tweede deel van de wedstrijd wel coachen. Nadat de ingeroosterde scheidsrechter had afgezegd. Stond Joeri paraat als invallende scheids. En bij de tegenpartij was de normale coach er ook niet bij. Kortom invallers genoeg.

Na de warming-up, deed de E1 nog een spelletje rondom de paal om goed uitgelijnd te zijn. Dat uitlijnen bleek nog best lastig te zijn. Door een straf windje en een fel zonnetje, was niet iedere kant van de paal even makkelijk. Dat beloofde wat voor de wedstrijd.

Aan het begin van de wedstrijd had TOP best veel bal bezit. Maar VEO hield de verdediging goed dicht. Het aanvallen bleek lastig door de tegenwind. Lange ballen wilden daarom niet lekker lukken. En die zelfde wind speelde ook parten bij het schieten op de paal. Maar uiteindelijk maakte Judith het eerste doelpunt van de wedstrijd. TOP volgde daarna met een tegen doelpunt. VEO mocht nog een strafworp nemen. Maar die werd helaas gemist. Halverwege was de stand nog steeds 1 1.

De tweede helft ging het veel beter, want de E1 had opeens wind mee. Nu lukten de lange ballen van TOP opeens niet meer. Die waren opeens wel heel makkelijk te onderscheppen. Willemijn maakte een hele mooie doorloop, die er naar haar eigen verbazing, er ook nog in ging. Florian onze ene invaller maakte het 3 1. Hij is er nog niet helemaal uit, of schieten beter gaat met bril of zonder bril. Vrijwel direct maakte TOP een tegen doelpunt. Het bleef dus nog even spannend.

Judith doorbreekt de verdediging van TOP en maakt een mooie doorloopbal

Mila en daarna Evelien maakten het 4 2 en 5 2. Het is altijd leuk als iedereen een keer gescoord heeft. TOP maakte daarna nog een doelpunt zodat het uiteindelijk 5 3 werd. Door deze mooie overwinning staat de E1 boven aan in de poule. Duimen dat de E1 deze positie kan vasthouden. Alle invallers hartstikke bedankt voor het invallen!