wedstrijdverslag zaterdag 11 maart: C2

Drie op een rij voor VEO C2

Door Menno Postma

De C2 is bezig met een heuse eindsprint in de competitie. De afgelopen twee wedstrijden waren reeds gewonnen. Het plan was dan ook om voor de drie op rij te gaan. Dit zou geen makkelijke opgave worden. ONDO C2 is een sterke ploeg, de nummer 2 van de competitie.

Na het eerste fluitsignaal was het tempo bij beide ploegen direct hoog. Dit resulteerde ook direct in veel doelpunten. ONDO maakte vaak het eerste doelpunt, maar VEO kon direct volgen. Tegen het einde van de eerste helft vielen de doelpunten wat minder snel en gingen de ploegen met een gelijke stand van 5-5 de rust in.

In de tweede helft begon VEO uit te lopen op ONDO. Onder meer door twee razendsnelle doorloopacties van Lucas. ONDO begon toen de druk te voelen en ging voor korte aanvallen met veel schoten spelen. VEO bleef rustig en liet zich niet verleiden in het nemen van te veel risico’s. Zo kon VEO zijn voorsprong behouden en is de wedstrijd uiteindelijk geëindigd met een eindstand van 9-7.

Het is mooi om te zien hoe dit team is gegroeid. Tegen ploegen waar we voorheen veel moeite mee hadden, maken we nu een goede kans om te winnen. Volgende week wacht nog de grootste uitdaging voor de C2. Gaat het ze lukken om deze stunt door te zetten en vier op rij te halen tegen de nummer 1 in de competitie? Kom het zien, aanstaande zaterdag thuis tegen Valto C2 om 11:00 uur.

wedstrijdverslagen kunnen per e-mail worden aangeleverd: luuk@neureka.nl.                             Graag in een Wordbestand met datum en teamnaam.  Foto’s kunnen ook (een paar).       deadlines: zaterdag 19 uur. zondag 18 uur en dinsdag 18 uur.