Wedstrijdverslagen zaterdag 4 februari 2017 B1, C1, E1

VEO B1

VEO B1 moest uit in Delft tegen Excelsior B1. De thuiswedstrijd werd gewonnen

Gezien de stand zou de uitwedstrijd ook geen probleem moeten zijn. Na enkele minuten scoorde Excelsior uit een vrije bal. Geruime tijd bleef de 1-0 op het scorebord staan. Na 17 minuten was het 2-0. VEO scoorde in de 19de minuut 2-1 en al snel werd het gelijk. Beide ploegen laten niet het beste van hun spel zien. Door slordigheden van de kant van VEO kon Excelsior een aantal keer scoren en was de ruststand 5-2 voor de thuisspelende ploeg.

Na de rust verlaat VEO ijzersterk de kleedkamer en worden toegejuigd door het meegereisde publiek.

De verdediging van VEO kan niet voorkomen dat Excelsior gelijk scoort. Na een doelpunt van excelsior en twee Strafworpen voor VEO staat het 7-4. VEO hersteld langzaam, maar toch weet Excelsior twee keer te scoren. Na een halve doorloop van VEO is het 9-5. Na 10-5 scoort Ivo 10-6. Met nog 11 minuten te gaan voert Excelsior een dubbele wissel uit. Ook VEO besluit twee heren te wisselen en krijgen Bjarne en Luuk uit de C1 de kans om het tij te keren. Helaas levert het niet direct het gewenste resultaat op. Excelsior scoort 2 keer, 12-6. Na 13-6, 14-6 en 15-6 wordt het nog 15-7 via een mooie doorloopbal van VEO. Teleurgesteld gaan we snel terug naar Voorburg en zullen de eindstand van 17-8 snel vergeten.

VEO C1 speelt een goede pot

Zaterdag 4 februari 2017 VEO C1 speelt uit tegen Fortuna C2 .Er werd goed verdedigd. Wisselend foutjes in de aanval. Fortuna’s offensief werd succesvol gepareerd.

9 uur verzamelen is voor sommige aspiranten nog best vroeg. De wedstrijd in Delft ging dan ook gezellig slordig van start. Ook voor Fortuna trouwens, al na een minuut kreeg VEO een stip mee van de streng maar rechtvaardig fluitende arbiter. Duwtjes in de rug en grovere overtredingen werden consequent bestraft en zo waren er in het eerste kwartier 4 strafworpen. Het bleef een sportieve wedstrijd. Overigens miste Fortuna haar strafworp en wist VEO slechts 1 van de 3 stippen te verzilveren. Ik geef de schuld maar aan het matineuze tijdstip…

VEO liet verder goed spel zien, vooral verdedigend wisten we de boel prima onder controle te houden. De tegenstanders wisten slechts 3 maal te scoren in de eerste helft. Ook aanvallend zette VEO bij vlagen goed druk, helaas waren er ook wisselend kleine foutjes en missers en werd de score daardoor beperkt tot 5 doelpunten in de eerste helft.

Na de korte pauze begon de tweede helft afwachtend. VEO was zoekende tegen een Fortuna dat duidelijk voornemens was het tij te keren. Pas na 10 minuten wordt de score geopend door..

Bjarne. 3-6. Het offensief van Fortuna wordt niet beloond. Nadat Frank en Eline ook hebben gescoord, zet Fortuna nogmaals aan. Na een stip voor Fortuna staat de stand 7-8 en dreigt er even een omslag te komen. De coach van de tegenpartij besluit  2 dames van de in de hoofdklasse spelende D1 erin te zetten.

Zij brengen veel snelheid in het spel maar weinig lengte en het pakt niet goed uit. Onze C1 weet dit offensief prima te pareren en maakt het verschil weer groter dankzij een heel goed plukkende Kim en een paar rake afstandsschoten voor Frank . Onze aanval zette door en kwam tegen het eindsignaal goed op stoom. Eindstand 8-12. Goeie pot.

VEO E1 – Reflex E4

Veo E1 is ”team van de week”, ze moeten tegen de nr. 1 in de poule (twee punten verschil). De coaches Sannah en Suzanne hebben met de E1 -met overwegend allemaal nieuwe korfballers- al een hele mooie prestatie neergezet dit seizoen. Van gedeeld eerste plek in de zaal nu op een mooie tweede plek. De papa’s en mama’s vinden deze wedstrijd misschien nog wel spannender dan onze kinderen?! Over het algemeen komt onze E1 wat lastig op gang, net zoals vorige week tegen ODO in Maasland (van 4-0 achter naar 4-4 in de laatste 10 minuten).

Het fluitsignaal klinkt thuis in sporthal Essesteijn, onze coaches geven meteen aanwijzigingen ”d’r bij d’r bij d’r bij”. Na 0-1 krijg Veo best veel kansen. Er wordt door iedereen hard gewerkt er zit lekker tempo in de wedstrijd (het lijkt de selectie wel) 0-2 daarna volgt de korte pauze.

Na de pauze is Veo al een stuk geconcentreerder, er wordt goed verdedigd. Vaak volgen van de kant van de coaches en het aanwezige Veo-publiek: ”d’r bij d’r bij d’r bij”, ”goed zo, goed zo”, ”blijf bewegen, blijf bewegen”, ”vrij lopen, vrij lopen”. Helaas wordt in deze 10 minuten een strafworp gemist. Veo speelt goed, lange ballen, verdedigt goed, is veel aan de bal. Jammer 0-3 en 0-4 volgen snel achter elkaar.

RUST, het lijkt wel een herhaling van vorige week uit tegen ODO, als ouders weten we dat ze het kunnen, maar ….? De aankomende 20 minuten zal het leren. In het begin van de tweede helft wordt echt heel goed gespeeld toch wordt het 0-5 en 0-6. Voor nu nog één korte pauze….

In de laatste 10 minuten komt de pit er weer in, lekker tempo en leuke schiet kansen, helaas mis. De bal wordt een paar keer goed onderschept. Het eind signaal klinkt het team heeft zich volledig gegeven er wordt geklapt. Teleurstelling en vermoeidheid en hier en daar een traan hebben even de overhand. Leren verliezen, ook dat hoort bij het sporten. Ze hebben hun best gedaan, helemaal gegeven maar het was niet helemaal hun dag vandaag, Reflex was letterlijk een maatje te groot. Winnen was een stille hoop, voor nu te mooi om waar te zijn. We zijn trots op onze kanjers. De rest van de dag gaan ze uitrusten voor vanavond om ”het eerste” aan te moedigen!

De papa van Willemijn van der Plas

wedstrijdverslagen kunnen per e-mail worden aangeleverd: luuk@neureka.nl.                             Graag in een Wordbestand met datum en teamnaam.  Foto’s kunnen ook (een paar).       deadlines: zaterdag 19 uur. zondag 18 uur en dinsdag 18 uur.