Vanuit Zeist (6)

Het is al weer een tijdje geleden dat ik op deze plek een stukje schreef over wat mij als KNKV-bestuurder bezig houdt. Zaken, wel te verstaan, waarvan ik denk dat in elk geval een deel van de VEO-leden interesse in heeft. Dat dan weer wel.

Mijn oude stukjes terug lezend zie ik dat ik heb geschreven over onder andere bestuursvergaderingen, bondsraad vergaderingen, het korfbal congres en de WK finale Nederland-België. En laten dat nu allemaal zaken zijn waarmee ik mij de afgelopen weken ook weer mee bezig heb gehouden. Met dat verschil dat het nu niet om een WK-finale ging, maar om een EK-finale.

Als je het dus op dergelijke hoofdlijnen beschouwd is er weinig nieuws onder de zon en lijkt de rol van bondsbestuurder vooral uit herhaling te bestaan. Dat is natuurlijk niet waar. We hebben regelmatig vergadering met het bondsbestuur, maar die zijn behoorlijk afwisselend. Zowel wat onderwerpen als wat discussies betreft. Datzelfde geld voor de Bondsraad, de algemene ledenvergadering van het KNKV. Sinds de reorganisatie zo’n 5 jaar geleden zijn Bondsbestuur en Bondsraad nog steeds zoekend naar de allerbeste manier om samen zo efficiënt mogelijk het KNKV te besturen. Dat gaat steeds beter maar begin december gaan we bijvoorbeeld “op de hei” om onder andere daar nog wat stappen in te zetten.

En een EK in eigen land is toch iets anders dan een WK in België. Zeker omdat we het in eigen land zelf organiseren. De praktische uitvoering ligt natuurlijk grotendeels bij de beroepskrachten op het bondsbureau en partners zoals de gemeente Dordrecht. Maar als bestuur ben je toch eindverantwoordelijk en ik kan wel zeggen dat ik zelf benieuwd was hoe het precies zou uitpakken. Achteraf kunnen we terug kijken op een zeer geslaagd toernooi, dus dat geeft wel een lekker gevoel.

Het voelt voor mij dus als afwisseling genoeg. En er gebeurt nog meer in de komende periode waar ik als bestuurder druk mee bezig zal zijn. Ik zal jullie op de hoogte blijven houden.