Vacature aanwijzer scheidsrechters en zaalwachten. Oproep vooral ook aan ouders, die graag vanuit huis iets voor VEO willen doen, om te reageren!

Met ingang van seizoen 2017-2018 zal Maarten Hoek zijn functie als aanwijzer van scheidsrechters en zaalwachten voor thuiswedstrijden na zo’n 10 jaar  neerleggen. Maarten heeft dit al die jaren naar tevredenheid gedaan en wij vinden het jammer dat hij deze keuze heeft gemaakt, maar vinden het zeer begrijpelijk gezien zijn recente gezinsuitbreiding:)…

Dat betekent wel dat de vereniging met ingang van volgend seizoen een belangrijke vacature heeft, die op het lijf geschreven kan zijn van een ouder, die graag iets voor de vereniging wil doen, maar het liefst vanuit huis. Wat houdt deze functie in:

• Voor het eerste deel van de veldcompetitie scheidsrechters indelen (is een piekmoment in augustus ongeveer, waarin voor ca. 7 weken de scheidsrechters aangewezen en gepubliceerd worden op de website.)
  • Idem een piekmoment in oktober voor de hele zaalcompetitie (ca. 16 competitieweekenden), maar dan ook de zaalwachtindeling erbij.
  • Idem piekmoment in maart/april voor het tweede deel van de veldcompetitie ca. 7 weken.
  • Vervolgens als er gaten vallen, deze opvullen en vervanging regelen als de aangewezen persoon daar door omstandigheden niet toe in staat is.
  • Dit alles kan prima per mail, app en telefoon, dus vanuit huis. Kost gemiddeld ongeveer één uur per week. (Op de piekmomenten meer, bijv. een middagje indelen, maar als het seizoensdeel eenmaal loopt is het minder dan een uur per week heeft Maarten de afgelopen jaren ervaren.)
  • Het is handig als je mensen kent en enig verstand hebt van korfbalregels, maar dit is géén noodzaak. Maarten heeft een databank, waar je uit kunt putten en hij is graag bereid je bij te praten over wat het inhoudt en hoe hij het doet.
  • Er is nog ruim de tijd om een uitgebreide overdracht te doen plaatsvinden.
  • Bezoldiging?… Dankbaarheid!!!

Kortom dit is echt een belangrijke functie, welke mogelijk verlicht wordt door afspraken in het nieuwe technisch beleidsplan, wat momenteel in de maak is. Ideaal voor een regelaar(ster), die graag vanuit huis werkt en niet bang is voor werken op de computer.

Informatie kun je vragen bij/ reacties kunnen gericht worden aan Maarten Hoek maartenhoek@gmail.com

De Scheidsrechterscommissie