Oproep opvang en begeleiding Scheidsrechters/beoordelaars zaal

Beste mensen,

Graag willen wij alle teams vragen om de scheidsrechters voor alle wedstrijden netjes te ontvangen, hen te begeleiden gedurende en na een wedstrijd, uiteraard altijd met respect te benaderen en elkaar daarin te ondersteunen. Deze oproep betreft alle scheidsrechters, dus ook de scheidsrechters van VEO zelf, die verenigingswedstrijden fluiten in de thuishal.

Bij jeugdteams als A1, B1 en C1 gaat het om scheidsrechters van buiten VEO. Het is de laatste jaren een goed gebruik, dat de ouders van deze teams een soort roostertje opstellen (bijv. via een “team-ouder”) om onze gasten zo goed mogelijk op te vangen en te begeleiden. Hopelijk gaat deze taakverdeling dit zaalseizoen ook weer lukken?… Elke scheidsrechter van buiten VEO mag in Essensteyn een drankje vóór, tijdens (in de rust) en na de wedstrijd aangeboden worden. Als je aan de barbemanning aangeeft voor wie je bestelling is, wordt dit opgeschreven en doorberekend aan VEO.

Bij Senioren 1 t/m 4 gaat het ook om scheidsrechters van buiten de club, voor hen geldt qua consumptievoorziening hetzelfde. Meestal regelen bij de senioren ofwel de aanvoerders ofwel de teambegeleiders de opvang.

{Bij neutrale scheidsrechters van buiten kunnen ook beoordelaars meekomen. Voor hen geldt hetzelfde advies.]

Tenslotte vragen we elke speler en coach na iedere wedstrijd de scheidsrechter middels handen schudden te bedanken voor zijn/ haar komst. We hebben in de week van de scheidsrechter gemerkt, dat deze beleefdheidsvorm door de mannen en vrouwen fluitisten zeer gewaardeerd wordt.

Alvast dank en een mooi zaalseizoen toegewenst!

De Scheidsrechterscommissie