Een fantastisch NK C-toernooi

Vandaag zaterdag 19 maart was het zo ver. Na een mooi en goed zaalseizoen als kampioen te zijn geëindigd in de eerste klasse mocht VEO C1 vandaag aantreden op het Nederlands Kampioenschap 1e klasse zaalkorfbal in Goes. Er werd al vroeg in de ochtend verzameld bij het clubhuis op het veld om vervolgens met een afgeladen bus met supporters richting Zeeland te vertrekken.

Na het oplopen en voorstellen van alle teams begon VEO aan de eerste poulewedstrijd. Deze wedstrijd werd gespeeld tegen Atalante C1 uit Apeldoorn. Na een spannend duel werd deze wedstrijd met 5-­4 winnend afgesloten! De kop was eraf maar VEO wist dat de volgende twee wedstrijden erg zwaar zouden worden. DOS’46 uit Nijeveen en Fortuna/Deltalogistiek uit Delft zijn twee grote namen in het landelijke korfbal.

De wedstrijd tegen DOS’46 was er één om nooit meer te vergeten. We kwamen al snel op een 2-0 voorsprong. Alleen gaf DOS’46 zich nog niet gewonnen. Een snelle doelpunten wisseling barstte los. Met nog 2 minuten op de klok stonden we 7-9 achter. Maar VEO gaf zich niet gewonnen, twee snelle goals bracht VEO op gelijke hoogte. Maar helaas, het was DOS’46 dat in de laatste de eindstand bepaalde. Hoewel VEO dapper strijd gaf in een doelpuntrijk duel, was het net niet genoeg (9-­10 verlies) om de wedstrijd tegen DOS’46 te winnen.

De laatste poulewedstrijd was het alles of niks, bij winst zou er om de bovenste plekken gestreden gaan worden in de finales, bij verlies zou het de 5e of 6e plek worden. Onze C1 moest haar meerdere erkennen in de uiteindelijk Nederlands kampioen Fortuna/Deltalogistiek.

VEO mocht de laatste wedstrijd op dit toernooi moest spelen om de 5e plek tegen OVVO uit Maarssen. Ook deze wedstrijd bracht weer een hoop spanning en moest zelfs met 2 x 5 minuten verlengd. VEO speelde heel volwassen en gedreven in deze spannende slotfase. Dit resulteerde in VEO dat uiteindelijk aan het langste eind trok.

VEO C1 mag met opgeheven hoofd terugkijken naar een onwijs leuke en sportieve dag. De vijfde plek is een super resultaat!!

Het weer wordt buiten weer lekkerder en de C1 kan zich gaan focussen om het derde kampioenschap van dit seizoen binnen te halen in de voorjaarscompetitie.

PS. Mocht iemand nog beeldmateriaal hebben van het NK, stuur het naar webbeheer@veokorfbal.nl. Dan verzamelen we het en maken we er een foto album van.