VEO op schot maar wint toch niet

Omdat de wedstrijd van vorige week werd verplaatst, speelde VEO afgelopen zaterdag pas haar tweede wedstrijd van dit seizoen.

Op een weer gezellig vol Westvliet pakte VEO snel de leiding tegen Exakwa uit Lelystad en bouwde die uit tot een voorsprong van 3 doelpunten. Met debutante Ascha Strampraad en een teruggekeerde Robin van den Bosch in de ploeg hield VEO dit tot ruim in de tweede helft vol. Toen was de koek echter toch op en vanaf 14-14 nam de tegenstander het over. Het inzetten van Janneke van Aalst (ook een debuut!) mocht ook niet meer baten.

Het eindtotaal van 19 doelpunten was niet verkeerd voor VEO, maar omdat de Flevolanders er 23 inlegden ging deze wedstrijd toch verloren.

Coach Maarten Taffijn was niet ontevreden: ”In mijn beleving hebben wij met de ploeg die er stond een goede wedstrijd gespeeld. In de eerste helft hebben wij het heel goed gedaan tegen deze makkelijk scorende ploeg, in de tweede helft stond er geen maat op Exakwa.”

Komende week speelt VEO de eerste uitwedstrijd tegen Sparta in Nijkerk en op zaterdag 26 september komt dan koploper Merwede op bezoek.