Pinnen nu mogelijk op VEO & Update vanuit het bestuur

Het heeft even geduurd, maar nu de telefoonverbinding werkt hebben we een nieuwe mogelijkheid voor betalen: PINNEN! We zetten een nieuwe stap voorwaarts en hopen daarmee het gebruik van contant geld verder terug te dringen. Er kan nog steeds betaald worden met contant geld, maar hoe minder, des te beter voor VEO.

Als we het dan toch over geld hebben, hebben we mooie resultaten geboekt met de openingsdag en dan vooral door het feest en tijdens de thuiswedstrijden van VEO 1. Naast het mooie resultaat tegen Drachten, was het eten, geregeld door Wouter Sies, een groot succes. Hopelijk kunnen we vaker dergelijke acties tegemoet zien en dat naast een mooie wedstrijd van ons eerste, er ook voor de inwendige mens gezorgd wordt. Als je een goed idee hebt dan hierbij het verzoek om één en ander af te stemmen met Cuno.

De sponsorcommissie is hard aan het werk om bestaande contracten te verlengen en waar mogelijk nieuwe contracten af te sluiten. De eerste resultaten zijn er al wat betreft borden langs het veld, en we hopen ook voor komend seizoen in ieder geval 1 en mogelijk 2 shirtssponsors te verwelkomen binnen onze club. Het enige wat ik op dit moment er over kwijt wil, is dat we in gesprek zijn en dat we hopen voor de zomer de overeenkomsten te kunnen sluiten.

Waar we uitdagingen hebben is op het vlak van ledenwerving. We zijn begonnen om een eerste stap te zetten van hoe we het willen organiseren, maar het vervolg laat op zich wachten. We hebben vanuit het bestuur hier echt de hulp van de vereniging nodig om groei te realiseren. En het gaat niet alleen om nieuwe leden, maar ook om behoud van de huidige leden. We hebben prachtige faciliteiten, een fantastische sport, liggen heel gunstig tussen Voorburg, Leidschenveen en Ypenburg in, en kunnen nieuwe leden heel goed gebruiken in de E, F en Kangoeroe leeftijd (van 4 tot 9 jaar). Als er leden en/of ouders zijn die hier mee willen denken, dan kunnen deze zich melden bij Krista Roon of ondergetekende.

Wat ook onze aandacht behoeft is de bezetting van commissies en het bestuur. Bij de commissies hebben we op meerdere vlakken uitdagingen en vooral op korfbal technisch gebied, maar ook binnen het bestuur zijn er na dit seizoen drie vacatures. Ten eerste heeft Ed van den Bosch aangegeven dat hij gaat stoppen als penningmeester. Er is een mogelijke opvolger voor Ed, maar die kan pas met ingang van het seizoen 2016-2017 starten. Dat betekent dat we voor het komend seizoen nog iemand zoeken die dit jaar zou wil overbruggen. Verder heeft ook Remco Breedveld aangegeven dat hij een andere rol binnen VEO ambieert. Hij wil zich weer meer met de korfbal technische kant gaan bemoeien en we zoeken dus voor hem een geschikte vervanger. We zijn in gesprek met een mogelijke opvolger, maar hebben hier nog geen definitieve vervanger voor. Tenslotte gaat ook Damien Folkerts als “technisch directeur” stoppen. Damien gaat vanaf komend seizoen aan de slag als hoofdcoach bij Deetos/Snel en probeert samen met Gert-Jan Kraaijeveld deze club terug te brengen naar het hoogste niveau van Nederland. Een mooie stap voor Damien, maar een fikse aderlating voor VEO. Ook voor deze rol is al gesproken met een aantal kandidaten, maar ook hier is nog geen definitieve invulling gerealiseerd.

We hebben dus nog de nodige uitdagingen voor de komende maanden op organisatorisch vlak, maar kijken ook uit naar wat er op korte termijn gaat plaats vinden. Op Hemelvaartsdag ons traditionele toernooi natuurlijk en eind van deze maand organiseren wij weer het schoolkorfbaltoernooi. En begin juni weer de avondwandelvierdaagse! Dus naast alle korfbalwedstrijden met hopelijk de nodige kampioenen en behoud van VEO 1 (ja, zelfs dat kan nog in de komende weken!) genoeg activiteiten waarmee we onze vereniging kunnen presenteren als de club waar je bij wilt horen!

Namens het bestuur,

Jan Jaap van Leusden