Voortgang bouw en inrichting nieuw clubhuis

Bouw en inrichting Clubgebouw – 27 april 2014

De afgelopen tijd heeft de bouwcommissie – Remco Breedveld, Anton van Heusden, Milo Dest en Fred Verschoor – niet stil gezeten. En zo heeft ook de inrichtingscommissie – Mariska Breedveld, Femke Korving, Ingrid Jongeburger en Chris – heel wat vergaderd om met elkaar tot een zo’n mooi en functioneel mogelijk clubgebouw te komen.

En dan blijkt dat er enorm veel keuzes gemaakt moeten worden om en te voldoen aan de huidige bouw- en inrichtingseisen van een clubhuis en de eigen wensen en eisen. En zo komen ook practische vragen als: ’Wat is de beste plek voor de bar?’, ’Hoe groot moet het fusthok?’, ’Waar en hoeveel electriciteit hebben we minimaal nodig?’. Dan moet er nog nagedacht worden over hoeveel kastruimte nodig is, op welke plekken je het clubhuis in en uit wilt kunnen lopen, welke materialen geschikt zijn, en zo nog veel meer. En dat alles passend binnen het gestelde budget. Ga er maar aanstaan!

Maar inmiddels heeft de architect de laatste wijzigingen doorgevoerd en heeft Fred Verschoor de constructieberekeningen gedaan. De bouwvergunning is goedgekeurd en de afwerkstaten, die per ruimte aangeven hoe wanden, vloeren en plafonds worden afgewerkt, zijn gemaakt. Recent zijn dan ook prijsaanvragen naar zo’n vijf aannemers verstuurd. Hopelijk kan eind mei de aannemer gekozen worden. De bouw van ons clubhuis start dan na de zomervakantie met de bedoeling eind van dit jaar klaar te zijn.

Ondertussen is het elektraplan door Chris Verschoor in overleg met verschillende mensen opgesteld. Nog een hele klus om te bedenken waar stroom nodig is, hoeveel stopcontacten nodig zullen zijn en hoeveel stoppen dan gewenst zijn.

De inrichtingscommissie heeft enorm veel ideeën tegen de loep gehouden en deze uitgewerkt in diverse ontwerpen. Hierbij zijn keuzes gemaakt die op dit moment in een breder verband binnen de vereniging gedeeld zullen worden. Zodra mogelijk laten we ook het een en ander op deze site zien.

We zijn dus een heel eind op de goede weg!