Informatie over de teamindeling jeugd volgend seizoen

Nog een maand korfbal bij VEO. Een goed moment om jullie onder andere weer op de hoogte te brengen over de teamindeling voor komend seizoen.

Het hele seizoen kijken de TC jeugdleden diverse wedstrijden. Gezamenlijk met de input van de trainers/coaches gaat de TC jeugd aan de slag met de indelingen voor volgend seizoen. Dit is altijd weer een hele klus.

Hierbij een korte uitleg over de criteria die wij hanteren bij het maken van de teamindeling:

• Grootte van het team: wij proberen 9 of 10 spelers per team in te delen en bij de E/F 5 of 6 per team;
  • Leeftijd; n.a.v. de richtlijnen van de KNKV;
  • Niveau van de speler: dit geldt in ieder geval voor de oudere teams;
  • Verdeling jongens en meisjes; we zijn een gemengde sport en streven naar teams die allemaal gemixt zijn. Echter de verhoudingen zijn niet in alle leeftijdscategorieën gunstig en wij zullen er niet aan ontkomen om een of twee meisjes-teams te gaan formeren.
  • Vriendjes en vriendinnetjes: dit geldt meer voor de jongere dan voor de oudere teams.

Wij hopen met deze toelichting duidelijk te hebben gemaakt dat wij zorgvuldig met de teamindelingen bezig zijn en dat we verschillende mogelijkheden doornemen. De komende maand gaan wij gebruiken om de puntjes op de i te zetten. We blijven uiteraard de wedstrijden volgen en gebruiken deze tijd om specifiek bij bepaalde kinderen te kijken naar spelontwikkeling, inzet en motivatie. Halverwege juni wordt de teamindeling gepubliceerd.

Oproep
We hebben trainers nodig dus heb je interesse om trainen te geven en of te coachen, stuur dan een mailtje naar veo.tcjeugd@gmail.com. Dit geldt uiteraard ook voor ouders die interesse hebben!

Trainen na de competitie
Na de laatste competitiewedstrijd (dit is voor de meesten 8 juni), wordt er nog 1x per week, op de woensdag, doorgetraind met je eigen leeftijdscategorie (A, B, C enz.). De laatste training van dit seizoen is woensdag 26 juni.

Nog veel plezier met de komende trainingen en wedstrijden!
De TC-jeugd