Nieuwe aanwinsten VEO selectie

De TC Senioren is verheugd om aan te kondigen dat we niet één maar twee nieuwe aanwinsten mogen verwelkomen bij onze mooie club! Meike van den Akker en Daphne van den Bree hebben de keuze gemaakt om aankomend seizoen onze selectie te willen versterken. Wij verwelkomen beide dames van harte en zien ze graag in actie komen in de kleuren van VEO. Hieronder een stukje geschreven door Imme van den Akker (zus) en Kjeld Verboom (partner).

Meike van den Akker
Meike is in de F’jes begonnen met korfballen bij Phoenix in Zoetermeer. Hier heeft ze vele jaren met plezier gekorfbald tot ze op vijftienjarige leeftijd de overstap maakte naar TOP in Sassenheim. Hier belandde ze in de B1 en heeft ze jaren met veel plezier gespeeld. Met TOP werd ze Nederlands kampioen junioren in 2018. Hierna heeft ze nog een aantal jaar in de selectie van TOP gespeeld.

Nu heeft ze besloten om een nieuwe stap te zetten in haar korfbal carrière. Ze had een goed gevoel over gehouden aan eerdere gesprekken en nu het jaarlijkse appje weer kwam of ze dit jaar dan wel bij VEO (de club waar haar zusje Imme speelde) wilde komen spelen, heeft ze besloten de overstap te gaan maken. Ze ziet er naar uit om weer op de fiets naar de trainingen en wedstrijden te kunnen gaan en met de nieuwe groep aan de slag te gaan.

Ondanks dat ze twee keer haar kruisband heeft afgescheurd gaat Meike nog altijd voor elke bal. Hiernaast is ze met haar lengte handig onder de korf en pakt ze altijd wel haar goaltjes mee. Met deze kwaliteiten zal Meike een goede aanvulling zijn in de selectie van VEO.

Haar trotse zusje
Imme van den Akker

Daphne van den Bree
Als haar trotse vriend mag ik eindelijk bekendmaken dat Daphne nu echt naar VEO komt. Daphne is haar korfbal carrière ooit begonnen bij Futura en heeft daar de gehele jeugd doorgelopen tot aan het 1e team. Ze heeft met Futura 1 overgangsklasse gespeeld en had daar een veelal steunende rol. Na een wereldreis en een break van korfbal wilde ze toch weer gaan korfballen in een nieuwe omgeving en heeft toen besloten om een nieuwe start bij Die Haghe te maken. Voor haarzelf onverwachts werd ze gevraagd om selectie te spelen en schopte ze het direct tot het 1e team. Helaas voor ons als VEO zijnde , want zij werd toen ten kostte van VEO kampioen door VEO 1 te verslaan in de play-offs. Zo is er regelmatig in ons huis wel een kampioensfeest te vieren. Ze is namelijk de afgelopen 4 jaar regelmatig kampioen geworden met zowel het eerste team als het tweede. Ze speelt nu in Die Haghe 2, waar ze afgelopen zaal gepromoveerd is naar de reserve hoofdklasse en speelt ze op het veld reserve ereklasse.

Daphne en ik willen graag nog samen korfballen en dit is daar een goed moment voor. We zijn allebei nog heel fanatiek en bij VEO komt dat mooi samen. Daphne is een aanwinst voor onze selectie door haar sterke defense, aanvallende dreiging, snelheid naar binnen en het vermogen om anderen beter te laten spelen.

Kjeld Verboom